Košarica Narudžba

Doručak je najvažniji obrok u danu?

11.10.2016
Kornelija Šakić
S obzirom na današnji stil života, kada se čini da nemamo vremena niti otići u kupnju namirnica, jasno je da teško nalazimo vremena i za doručak. Je li to stvarno tako?
 Zar je stvarno istina da nismo u mogućnosti izdvojiti petnaestak minuta kako bismo doručkovali? Ili smo zapravo samo lijeni ustati ranije i započeti dan zdravim prehrambenim navikama?
 
Preskakanje doručka je jedna od najlošijih navika koja svakako nije dobra za naš organizam. Doručak se s pravom smatra najvažnijim obrokom u danu jer, prije svega, tijelu osigurava energiju za uspješan radni dan te normalno funkcioniranje organizma. Nakon 8-10 sati posta tijekom sna, tijelo troši uskladištenu energiju. Bez doručka tijelo nastavlja s iscrpljivanjem zaliha energije sve do ručka, a kod nekih osoba i do večeri. Ljudi su skloni u ovakvim situacijama posegnuti za grickalicama ili slatkišima kako bi „izdržali“ do ručka ili večere. Šećer dobiven ovakvim putem možda daje određenu energiju za nastavak dana ali se radi o ugljikohidratu koji je rafiniran odnosno bogat jednostavnim šećerima te ga je samim time potrebno konzumirati u što manjoj mjeri. Šećer uzrokuje nagli porast razine šećera u krvi nakon čega slijedi osjećaj gladi. Da li ste to ikada doživjeli? Mislim da svatko od nas jeste, barem jedanput. Isto tako, preskakanje doručka u većini slučajeva vodi ka prejedanju.
 
Preskakanje doručka može voditi srčanim bolestima, dijabetesu i višku kilograma. S druge strane, osobe koje redovito doručkuju jedu manje tijekom dana, bolje se koncentriraju, imaju manju razinu kolesterola i manji rizik od srčanih oboljenja.
 
‎Koliko kvalitetno započnete dan doručkom, toliko će vam ostatak dana biti kvalitetan: nutrijenti koje unesete tim obrokom će vas voditi kroz dan i određivati vam razinu energije, raspoloženja i snage u aktivnostima koje budete radili.

Što jesti za doručak?
 
Nutricionisti ističu da je izvrstan odabir za početak dana doručak u kojem se nalaze kvalitetni, kompleksni ugljikohidrati, vlakna i proteini. Upravo stoga, mnogi dan započinju zobenim pahuljicama, kvalitetnim kompleksnim ugljikohidratom koji obiluje vlaknima.
 
Zobene pahuljice
 
Najveća vrijednost zobenih pahuljica nalazi se u beta glukanu, koja smanjuje razinu kolesterola a‎ko se redovito konzumira. Osim toga, zobene pahuljice su bogate omega3 masnim kiselinama,‎ folatima i kalijem. S vremenskog i financijskog aspekta, zobene pahuljice su iznimno brz i jeftin način da pripremite kvalitetan doručak.
Danas Vam donosim jedan recept koji svakako trebate isprobati.‎
 
RECEPT!!!
 
Potrebni sastojci:
  • 200 ml bjelanjaka (6 bjelanjaka) --> izmiksirati u čvrst snijeg‎
  • 25 g zobenih pahuljica (samljevenih u prah, brašno)
  • 10 g kokosovog brašna
  • 5 g chia sjemenki‎
  • 15 grama Superior whey core okus čokolada
(pomiješajte sve suhe sastojke i smiksajte s bjelanjkom)
 
Smjesu izlijte na teflonsku tavu prethodno ugrijanu i tek dvije kapi ulja. Pecite na najlakšoj vatrici!
Poslužite palačinku uz kavu ili čaj. 
 
Dobar tek! 
 
Javite kako Vam se svidjelo! ‎ :)
Da bi mogao komentirati moraš se registrirati,
ako već imaš račun prijavi se! Registracija | Prijava

PREPORUČUJEMO