Košarica Narudžba

Traže se: veliki i ubojiti trapezoidi

15.09.2011
M. Šimović
Rijetki su mišići koji naglašavaju mišićavost kao ogromni trapezoidi koji da gotovo zaklanjaju uši. Nažalost, mnogi vježbači trapezoidima pristupaju površno na kraju svojih vježbi za ramena dodajući par slijeganja ramenima s opterećenjem.

To je nedovoljno kako s estetičkog stajališta  tako i s stajališta funkcionalnosti pošto trapezoidi igraju ključnu ulogu u sprečavanju ozlijeda ramena i vrata i pomažu vašoj izvedbi dizanja utega.

Funkcije trapezoida?

Mislite li da su trapeziodi samo za slijeganje?  Trapeziod koji potječe od mišića leđa na zatiljnom dijelu i spaja se na ligamentom nuchae koji ima vezu s kralježnicom te su zaslužni za opuštanje i stiskanje lopatica.

Srednji trapeziod, koji zajedno s romboidima i nižim trapezoidima, služi da steže lopatice povlačeći ih natrag prilikom pokreta kao što je veslanje što će omogućiti vježbaču stabilni položaj dok izvodi vježbe potiska.

Niži trapezoid služi da otpušta lopatice i pomaže s rotacijom prema naprijed uz to što pomaže srednjem trapezoidu u otpuštanju.

Gornji trapezoid, koji novi vježbači mogu zamijeniti za cijeli trapezoidni mišić, podiže lopatice gore i utječe na njihovu rotaciju prema naprijed.

Koristi od treniranja trapezoida

Za one koji teže hipertrofiji, trapezoidi pružaju iluzionistički efekt. Pogledajte tijela boksača lake ketegorije, hrvača i MMA boraca i vidjet ćete nevjerojatno razvijene trapezoide unatoč njihovoj maloj tjelesnoj težini.

Mnogi vježbači, pogotovo novi, izbjegavaju trenirati trapezoide govoreći da dobivaju dovoljno vježbe kroz mrtvo dizanje, veslanje i čučnjeve. Po mom mišljenju je to pogrešno pogotovo sa stajališta hipertrofije. Ako želiš da ti mišići budu zamjetljivi treniraj trapezoide direktno!

Za one koji treniraju, a pritom misle kako da se što manje ozlijede vježbe trapezoida imaju još više koristi. Nikad zaliječene trzajne ozlijede i kronična bol u vratu se povezuju sa slabim trapezoidima.

Vrlo važno za powerliftere ili one koji žele dizati više kilograma u bench-u slabi trapezoidi mogu utjecati na funkcioniranje glenohumeralnog zgloba i na taj način poremetiti vaš napredak u bench press-u.

Uz to, zapamtite da snažni trapezoidi omogućavaju snažnije povlačenje. Vježbač sa snažnim donjim trapezoidima će biti u mogućnosti povući lopatice natrag i dolje prilikom mrtvog dizanja ili veslanja, na taj nači onemogućavajući da šipka ide predaleko od tijela. Snažni gornji trapezoidi će pomoći vježbačima koji će raditi mrtvo dizanje, opet da zadrže šipku blizu tijela.

Nadalje, uz to što će vam treniranje trapezoida pomoći da izgledate bolje, pomoći će vam da održite bolje držanje, da rješite nestabilnost lopatica i da spriječite bol u leđima i u vratu koja se obično pripisuje dugom sjedenju za stolom.

Treniranje trapezoida

Moje pravilo je da vježbači trebaju trenirati vrat i trapezoide na početku svojeg treninga. Pošto se za ove grupe mišića nikada ne trenira s velikim opterećenjima i do otkaza ne morate se bojati da ćete si time poremetiti mrtvo dizanje, čučnjeve ili bench press.

Činjenica je da ljudi koji prvo rade ove viježbe uz istezanje na treningu pri daljnjim vježbama ispravnije drže svoj vrat.

Pogledajte nekoliko videa koji će vam pokazati kako da zanimljivije radite vježbe za trapezoide umjesto da radite samo dosadna slijeganja ramenima:

I na kraju, ne zaboravite istegnuti svoje trapezoide:

Da bi mogao komentirati moraš se registrirati,
ako već imaš račun prijavi se! Registracija | Prijava

PREPORUČUJEMO