Košarica Narudžba

10 000 koraka na dan za dobro tijelo?

28.11.2022
Team Proteka
Za lijepo i zdravo tijelo potrebno je hodati cca 10 000 koraka na dan. Često se to čuje i mnogo se o tome govorilo, ali odakle zapravo baš taj broj i kakve on veze ima s blagotvornim učinkom po zdravlje?

Na toliko mjesta spominje se baš ovaj broj. Hodajte, šetajte, džogirajte,kako god - dođite do brojke od 10 000. Za dobar dio nas to se čini sasvim suludom brojkom pogotovo kada pogledamo moderni život koji kao takav ne ostavlja mnogo prilike za šetnje i dugotrajna koračanja. Doduše, dosta toga ovisi o individualnoj organizaciji vremena, ali u to sada nećemo dirati. Pitanje je jasno, zašto baš toliko? 

Različiti izvori govore više stvari, ali izgleda da sve upućuje na malenu spravicu iz šezdesetih godina osmišljenu u Japanu. Bio je to pedometar kompanije Yamasa Clock čije je orignalno ime Manpokei prevedeno kao mjerač 10 000 koraka. Radilo se o marketingu, a zatim su postojala i neka istraživanja u kojima se doista potvrdilo da ta razina dnevnog koračanja može u određenoj mjeri pomoći nizu važnih stavki našeg tijela, kao što su zdravlje srca, mentalno zdravlje, te smanjenje rizika od dijabetesa.

Što ako je manje od 10 000 koraka?

velika brojka

Međutim, sam broj nema nekog daljnjeg i stvarnog utemeljenja u realnom stanju stvari. Možda vam se čini kao zgodan eksperiment i taktika vrijedna pokušavanja, no ne brinite, nikako ne mora biti nužan. Već je upola manje koraka dovoljno za smanjenje ozbiljnih rizičnih stanja u životu, a koliko se vidjelo u nekim izvorima sve nakon 7500 koraka postaje slično i bez većih benefita u daljnjem napredovanju. To nikako ne znači da 10000 koraka dnevno morate gledati kao laž ili krivi podatak, no isto tako jasno je da se ne radi o dogmi. Tako da odrađenih 6500 koraka na dnevnoj bazi nikako neće značiti promašaj ili neuspjeh za vas.

Općenito, fizička aktivnost itekako koristi našem tijelu jer:

1. Pomaže mentalno zdravlje.
2. Blagotvoran učinak na raspoloženje.
3. Pomaže pamćenju i kognitivnim funkcijama.
4. Promovira kvalitetniji i dublji san.
5. Sjajna je za kardiovaskularni sustav.
6. Razvija i osnažuje mišiće našeg tijela.
7. Bitna je stavka funkcionalnog imuniteta pojedinca.
8. Odlično pomaže reguliranju kilaže.
9. Osnažuje kosti.
10. Pomaže s dnevnim stresom i anksioznim stanjima.

Zašto je onda broj od 10 000 postao toliko popularan kao stavka od velike važnosti pri skidanju viška kilograma? Iz dva jednostavna razloga:

1. To je velik broj i solidna potrošnja kalorija.

hodanje

Ako ste probali doći do deset tisuća koraka bez da radite fizički intenzivan posao, a sve i da radite, znate da to nije baš lako te da se kroz dan morate prilično ushodati kako bi ga dosegli. Hodanje, čak i ono sasvim polagano, spada u fizičke aktivnosti i samo po sebi traži od našeg tijela određenu energiju na raspolaganje kako bi bilo obavljeno. Kada trošimo više kalorija, veća je šansa upasti u kalorijski deficit kojeg je jednostavno objasniti frazom - trošiš više nego unosiš. Održavanje takvog deficita znači gubljenje viška kilograma, a s obzirom na prehrambene i vježbačke navike šire populacije 10 000 koraka često je i više nego dovoljno da se stvari pomaknu u pravom smjeru. 

2. Hodanje stvara i promovira dobre navike.

Kada puno hodaš kroz dan normalnije i jedeš. Gladan si kada zapravo ogladniš, sjetiš se piti dovoljno vode jer ti je tekućina zaista nužna pri svom tom koračanju, a postaneš i svjestan koliko vremena možeš korisno utrošiti na fizičku aktivnost, a ne pred nekim od različitih ekrana, žvačući grickalice samo zato jer ne znaš što bi sa sobom. Dakle piješ više vode, lakše jedeš prema stvarnim potrebama, brže se navikneš na ostale aktivnosti i zapravo se na koristan način iscrpiš dovoljno za kvalitetniji san.

whey i hodanje

Kako god odlučio, svakako se kreći, treniraj, vježbaj, hodaj, bicikliraj, plivaj, diži utege ili igraj neki od brojnih momčadskih sportova. Već dva i pol sata usmjerene fizičke aktivnosti na tjednoj bazi bitno pomažu tvoje zdravlje i opće blagostanje. Izabereš li hodanje dobro je znati za kvalitetnu rutu kojoj se uvijek možeš posvetiti po želji, ili barem pješice odlaziti na posao, do fakulteta, kod prijatelja, na trening i ostalo. Vjeruj mi, izenandit ćeš se koliko stvari u životu nepotrebno obavljaš prometalima!

Već odlazak do dućana i razgledavanje tamo, iako možda nisu najzanimljivija aktivnost, dosta doprinose tvojim dnevnim i tjednim ciljevima. Neka ti to ostane u glavi - ako nije nužda zbog termina ili prognoze - idi pješice!

Zaključimo dakle da broju od 10 000 koraka ne treba držati kao komandu od više sile koju nikako ne možeš prekršiti, ali isto tako, ako ti daje rezultate, navikao si na nju i dobro se uklapa u tvoj život, dobrodošla je. Bitno je upamtiti da bez fizičke aktivnosti tijelo ima problem pri obavljanju normalnih funkcija, baš kao i da  - ako te ova vrsta aktivnosti privlači kao metoda gubljenja kilograma - na kraju svejedno moraš paziti da unos kalorija ne nadmašuje tvoju energetsku potrošnju. 10 000 koraka doista i jesu puno - ali samo par loših obroka može biti i daleko više!

Do Čitanja,
Luka Kuhar

Da bi mogao komentirati moraš se registrirati,
ako već imaš račun prijavi se! Registracija | Prijava

PREPORUČUJEMO