Košarica Narudžba

Treniranje bez utega

17.12.2015
Luka Kuhar
Među čestim pitanjima koje znamo dobiti nalazi se i ono o treniranju bez utega. Kako ga odraditi, ima li smisla uopće itd. Neki koriste činjenicu da nemaju utege ili pristup teretani kao veliku ispriku za nerad, ali poanta bi trebala biti jasna,
...trenirati se može u skoro svakim okolnostima.
 
(Kažem skoro svakim jer sam nedavno opet pogledao Titanic i sumnjam da bi DiCaprio mogao odraditi trening dok se onako sav nikakav drži za odvaljena vrata na kojima mu jadikuje ona prostorno neupućena ženska.)
 
No, da ne potopim temu poput Titanica, krenimo na stvar!
 
Naravno da ima smisla trenirati bez utega. Nije uvijek idealno, nije uvijek lagano, ali daleko je od besmislenog. Recimo, da ja na poslu kažem da neću pisati jer nemam laptop nego samo olovku, ne bih dugo zadržao taj posao! Postoje razni načini za stimulaciju mišića i nisu svi vezani samo uz utege i teretanske sprave.
 
Vježbe s vlastitom tjelesnom težinom imaju učinka i mogu dobro pogoditi mišić ako se izvode pravilno. Dovoljno je pogledati ljude koji gotovo ekskluzivno tako treniraju i nećete se neugodno iznenaditi. Svako treba spomenuti da trening bez utega nije najomiljeniji način priprema za jednog bodybuildera iako niti takvi primjeri nisu izostali tijekom bogate povijest našeg sporta. Za sve ostale koji nisu natjecatelji ili profesionalni sportaši neke vrste, trenirati je moguće s voljom i tijelom, sve ostalo je samo rekvizit.
 
 
Jedan od zanimljivih načina na koji čak i bodybuilderi treniraju figuru, a ne koristi utege, je pozing!
 
Pozing, odnosno kontrakcija točno određenih mišićnih skupina kroz obavezne i individualne poze izuzetno je čest dodatak natjecateljskom pripremnom arsenalu. Ako mislite da je pozing bezveze kao način treniranja, ili da je možda lagan, preporučam Vam da odradite samo obvezne poze u bodybuildingu, pravilno ih zadržavajući svega 10ak sekundi. Napravite li to 2-3 puta zaredom s razmakom od minute između rutina, zapazit ćete da ste, vidi vraga, nekako uspjeli pogoditi mišiće.
 
Za kraj, trening je onoliko uspješan koliko je pogođen ciljani mišić. Tajna ne leži u najkvalitetnijoj opremi ili kilaži koju pomičete s točke A do točke B. Najbitnije je imati volje i želje za treningom, raditi redovito i pametno te koncentrirano izvesti svaki pokret. Utezi i ostalo samo su nijanse. Nisu uvijek postojale super opremljene teretane, a dobro građeni ljudi nisu se pojavili zbog njih!
 
Do Čitanja,
Luka Kuhar
Da bi mogao komentirati moraš se registrirati,
ako već imaš račun prijavi se! Registracija | Prijava

PREPORUČUJEMO