Košarica Narudžba

Ja bi sponzora

11.02.2015
Luka Kuhar
Zadnjih sam dana često dobio upite oko sponzoriranja, sponzorskih ugovora, načina javljanja dućanima i kompanijama – i sve tomu slično.

Pokušao sam zato u ovom članku dati par smjernica o sponzorstvima svima koje to zanima…

Za početak želim reći da sam o ovoj tematici imao prilike razgovarati s mnogim ljudima na obje strane priče. Bilo da su vlasnici manjih dućana, osoblje većih lanaca, glavno ime kompanije… pokušao sam opipati njihovo bilo i vidjeti kakva je situacija. Ovo su najvažnije stvari koje sam zapazio.

 
1.  Poanta je u sinergiji, ne u nagradi!
 
Mnogi si situaciju o sponzorstvu postave ovako: ja nešto osvojim, javim se određenom brendu i dogovorim sponzoriranje u suplementima ili novcu. No u takvom razmišljanju očita je mana. Što taj brend dobiva iz te situacije? Gdje je tu njihova korist? Glavna boljka svakog sponzorstva je njegova isplativost na obje fronte. Sportašu koristi pomoć u suplementaciji i/ili novcu, ali tada i sponzor mora dobiti svoj dio kolača u takvom odnosu. Sponzorstva se sklapaju radi uzajamne podrške, singerije i rasta obje strane. Svaki uspjeh će Vam pomoći u traženju sponzora, ali oni neće doći kao logična nagrada već kao partner.
 
2. Rezultati su adut u rukavu
 
Zamislite si ovakvu situaciju. Dolazite u banku jer Vam treba kredit. Nemate posao, financijsku stabilnosti, ni plan kako iskoristiti kredit, ali svejedno ste tamo i predstavite se kao Pero Perić koji eto nema baš ono što se traži, no dobro bi mu došao kredit. Banka će to naravno glatko odbiti. Isto je i sa sponzorima. Potražuju se atraktivni ljudi koji dodatno pomažu idejnu viziju kompanije. Prilikom odabira faktor će biti i rezultati potencijalnih odabranika. Ako ste šampion s reputacijom vrhunskog natjecatelja prije ćete biti odabrani od nadobudnog vježbača kojem bi dobro došli proteini. Rezultatska potkovanost važna je stavka, ali nije jedina.
 
3. Marketinška zanimljivost
 
Ovo je zaista važno! Kada gledamo suplement kompanije, lance dućana i distributere, ne smijemo iz vida ispustiti da su to sve redom “biznisi”. Oni svaki svoj potez moraju napraviti tako da im ide u korist, što dugoročnu, što kratkoročnu. Tako je i sa sponzoriranjem sportaša. Vi ćete kao njihova odabranica/ik imati određene obveze prema njima, a uvelike se (ako ne i potpuno) baziraju na marketingu i plasiranju njihovih proizvoda. U današnje doba društvenih medija i velike povezanosti ljudi važno je biti figura koja privlači pažnju. Takvi mogu bolje “širiti priču”, promovirati i eventualno biti “opinion leader” u svojoj sredini. Teško je dobiti sponzorstvo, vjerojatno i nemoguće, ukoliko niste marketinški atraktivna “meta”.
 
4. Korektnost
 
Korektnost, jer bonton još uvijek ima svoju težinu čak i u ovim modernim vremenima! Imate gadnu reputaciju? Prati Vas loš glas? Okružuju Vas zloćudne glasine i govorkanja o nećemu što se ne bi trebalo govoriti? Loša sreća! Teško će sponzor takvoga zavoljeti. Dobar glas daleko se čuje, a korektni ljudi još dalje stignu.  Dolično ponašanje i kultura važan su element svakog sportaša budući da su i one između ostalog vrijednosti sporta. Činiti dobro i dalje je cool!
 
5. Lojalnost
 
Ako ste ikad bili “sin Brut” i zabili nož u leđa svome, trebat će lekcija iz odanosti.  Važan je to čimbenik na obje strane. Lakše će se spavati ukoliko znate da možete računati na korektnog i odanog sportaša, odnosno jednakog sponzora.  Brendovi traže nekog u koga se mogu pouzdati, koji će rasti zajedno s njima. Vrlo brzo odbacuju one u čiju vjernost sumnjaju, a ljude s dokazanom praksom nelojalnosti neće ni razmatrati. Svoj svoga ipak ne bi trebao ugristi!
 
Ovih pet točaka kratki su sinopsis važnih informacija vezane za dobivanje sponzorstva. Sportaš sponzorstvo može zatražiti, zaželjeti pa na kraju i dobiti, ali ga ne treba očekivati samog od sebe. Takve se stvari ipak nečime trebaju zaraditi, a zatim i opravdati.
 
Kada se dogovori suradnja i sinergija stvari mogu biti vrlo idilične ukoliko se obje strane drže dogovorenog. Raste brend, rastete i Vi, sve je lakše- od priprema do svakodnevnog života. Nadam se da će sponzorska budućnost biti odlična za sve Vas vrhunske, korektne sportaše!
 
Do Čitanja,
Luka Kuhar
 
Da bi mogao komentirati moraš se registrirati,
ako već imaš račun prijavi se! Registracija | Prijava

PREPORUČUJEMO