Košarica Narudžba

Kako početi trenirati?

04.04.2022
Team Proteka
S obzirom na zanimljiva iskustva u svijetu zadnjih godina, mnogi su se zapitali kako početi ili nastaviti s treniranjem i što se može izvesti kada život ne ide po planu.

Ne ide sve uvijek po planu

Pandemijska situacija, koja nam se - vjerujemo - svima popela na vrh glave i ostala relevantnom temom znatno duže no što bi voljeli, dosta je toga "pomaknula" glede dnevnih rutina i uobičajenih navika ljudi. Od prvotnog zatvaranja svega i svakoga do posljedičnog neznanja o tome može li se isti scenarij ponoviti te kako onda postupati.

Brojni među nama bili su prisiljeni tražiti alternativu za svoje treninge i uobičajene aktivnosti, kupovale su se sprave, čistile garaže, tražilo mjesta u podrumima i na tavanu. Što god čovjek može, izmisli u situaciji potrebe. Nekada se vrhunac kreativnosti pokaže u krajnjoj nuždi.

No pitanje početka treninga nije vezano isključivo uz anomalije zadnjih par godina. Ljude oduvijek zanima što se sve da izvesti i napraviti -možda i bez da odlaze u teretanu, na vanjsko vježbalište, ili nešto slično. Razloga može biti pregršt.

kupnja sprava

Kuća se tada pretvara u pravi mali strateški poligon. Ne uvijek zato što je nužda.

Može to biti i zbog:

1) Jednostavno ne volim biti u gužvi i radije bih trenirao sam.

2) Najbliža teretana mi je daleko.

3) Trenutno nisam u situaciji gdje si mogu priuštiti dodatne izdatke.

4) Ne želim ići među ljude jer se bojim ruganja

5) Volim izvoditi svakakve vježbe, u teretani bi me čudno gledali

6) Roditelji ne žele da idem u teretanu

Ovo su samo neki razlozi koje smo čuli kroz godine i bez ulaženja u svaki pojedinačno, alternativa se uvijek tražila u trenigu kod kuće. Što mogu kada imam malo rekvizita, nisam u situaciji gdje imam mjesta za velike sprave, hrpu utega ili mi je to sve skupa priličan izdatak na koji nisam spreman. Drugim riječima - nalazim se u "divljini uradi-sam vježbanja".

Mogu li uopće početi tako?

Za mnoge od nas ovo je priča o stolcima, foteljama, kutnim garniturama, krevetima, punim ruksacima, bocama, granama i dvorištima/balkonima.

Krenimo, kako to obično ide, s namještajem.

Jedan čvrsti stolac sasvim je dovoljan za učenje i izvedbu vrijednih pokreta po pitanju razvoja mišića. Okrenemo li mu se leđima, postavljajući dlanove na sjedište, možemo izvoditi kontrolirana propadanja za triceps, oslanjajući se istovremeno nogama na drugi stolac, pod ili sasvim deseti komad namještaja. Pokret je jednostavan za izvedbu i vrlo izazovan ako počinjete trenirati. 

Potrebno se samo okrenuti za 180 stupnjeva kako bi prionuli na posao, ponovno se oslanjajući dlanovima na stolac naslonjen uza zid ili vrata, pa krenuli izvoditi varijaciju uskih sklekova pod nagibom. Učimo li se čučnju ili isprobavamo neki nesiguran uteg, čučanj na sjedište stolca može biti sigurna varijanta isprobavanja/učenja pokreta. 

Cigle u ruksak, školski udžbenici do vrha natrpani u torbu? Galonke pune vode? Obješene na čvrsti štap? Nema toga što kreativan čovjek u svome dvorištu ili domu nije pokušao podići. Osobno, nemali sam se broj puta prevalio ili opalio improviziranim utegom na kojemu se težina balansirala više dobrom voljom nego stvarnim držačima. 

Teretana u sobi

Klasični sklekovi, trbušnjaci, leđnjaci, jumping jackovi, veslanja torbom, potisak s poda, ekstenzija tricepsa iznad glave punom bocom (molim izvesti začepljeno!), ma sve se može isprobati. Tim više ako ste zaista s vremenom u mogućnosti uložiti u rekvizite koji su pouzdaniji, primjereniji svrsi i kvalitetnije izrade. Ne znam kako vi, ali dosta mojih bilo je u rubrici potencijalno opasnih po život. 

Uz jedan par bučica možete odraditi trening za čitavo tijelo. Posjedujete li više ploča kako bi težinu progresivno povećali s obzirom na vlastite mogućnosti, također sjajno. Šipka za zgibove pozicionirana među štokove također se smatra esencijalnim dodatkom svake kućne teretane. 

Funkcionira li to?

Jer, da, trening se doista može odraditi i doma, uz minimalna ulaganja i zanemariv broj profesionalnih rekvizita. Tu nemate brige. Razvoj tijela nikada nije bio rezerviran samo za one koji si mogu priuštiti dvadeset sprava.

Međutim važno je zapitati se koji je cilj? Rekreacija, blagi napredak, početak povratka u formu? Trening kod kuće fantastična je opcija za takvo što! Ozbiljan sportski učinak, specifičan i precizan trening, stimulacija tijela pod različitim vrstama opterećenja, e tu je trening u teretani itekako poželjan jer u kontroliranim uvjetima pruža širok dijapazon sprava napravljenih za vrlo specifične scenarije mišićnog opterećenja.

Razloga za treniranje u teretani također može biti više:

1) Volim trenirati u društvu, a u teretani je ekipa

2) Kada treniram doma, to jednostavno nije "to"

3) Imam osjećaj da doma ne mogu adekvatno trenirati zbog ukućana

4) Nemam mjesta i mogućnosti ugodno odraditi trening kod kuće, smetam sebi ili drugima

5) Jednostavno koristim težine i sprave koje doma nikako ne bih mogao

6) Kada idem u teretanu osjećam se kao da je dan potpun

Možeš li trenirati kod kuće? Možeš! Dapače, ako nikada nisi, preporučamo ti da to probaš jer će iskustvo sigurno biti živopisno, maštovito i zanimljivo. S druge strane, ako je tvoj cilj, ili odabir metode, usmjeren ka raznolikim pokretima u biomehanički preciznim uvjetima, teretana je svakako za preporuku.

Proteini za mišiće

Smatraj ju svojevrsnim, kvalitetnim suplementom. Možeš bez nje, nije ona osnova svega, no za određene stvari, razine napretka, optimiziranje učinka, mogla bi biti ključna!

Team Proteka

 

Da bi mogao komentirati moraš se registrirati,
ako već imaš račun prijavi se! Registracija | Prijava

PREPORUČUJEMO