Košarica Narudžba

KAKO POPRAVITI "SLABU" MIŠIĆNU SKUPINU

23.11.2015
Luka Kuhar
U rubrici čestih pitanja koja znam dobiti ovo je visoko pri vrhu. Bilo da ste nezadovoljni opsegom ruke, širinom leđa ili nečim posve desetim, glavna misao na umu Vam je popravak stanja.
Pa kako onda pristupiti mišićima koji tvrdoglavo ne žele napredovati.
 
Eh sad, nepopularna istina - nisu mišići krivi, nego mi koji ih treniramo. Najlakše je okriviti dio tijela, ali realno, zar stvarno mislite da se triceps može urotiti protiv Vas? Imati tajni pakt s ostatkom tijela u kojem je njegov zadatak da ne reagira na trening? Da, mora da je tako - prokleti triceps!
 
Prezentirajmo dva ključna problema:
 
1. Ne trenirate kako treba
 
Prije no što pomislite da generaliziram i da ću Vam napisati da, ukoliko loše trenirate, trebate trenirati bolje (zamislite velike mudrosti), nastavite čitati. 
 
Svatko ima jednu mišićnu skupinu koja mu "ne leži", teško mu je pogoditi ju kako treba, nije Vam ugodno tijekom treninga kada odrađujete ponavljanja. Imate dojam da, što god radili, ne pogađate u sridu. Možda radite leđa i primjećujete određenu slabost glede kilaža kakve nema tijekom drugih dana treninga. Samim time na treningu ste mrzovoljni, ne da Vam se raditi ta glupa leđa (iako su noge češća žrvta ove pojave) i nekako, kao da prođete kroz trening više snagom volje nego uključivanjem mišića. Jednako je moguće da Vam ne leže pokreti koje za tu skupinu trebate izvesti. Čučanj Vam je strašno nespretan, ne možete fiksirati laktove za kickback, letite posvuda na cross mašini. Sve je ovo itekako moguće i mnogima se od nas dogodilo. Iz nekog razloga, ne trenirate tu skupinu kako treba.
 
2. Izmišljate toplu vodu
 
Ne želite da Vam se kolege iz teretane i prijatelji iz društva smiju jer imate noge kao u divne mlade gazele. Nije Vam milo što ruka nije kao balvan, ili leđima ne izazivate pomrčinu sunca. A opet, ne uzdate se u neke važne točke oko izgradnje figure. Najbolji primjer je izgradnja kvalitetnih nogu bez čučnja. Neki će tu čak maknuti i leg press te deadlift na ravne noge. Na kraju Vam ostanu dvije tri sprave i vježbe zagrijavanja iz osnovne škole. Sretno onda s osnovnoškolskim nogama. 
 
Iako nema savršenog programa, nije nepoznato da postoje vježbe koje su jako važne i oprobane za određene mišićne skupine. I svako toliko dođe neki genijalac koji će umjesto, recimo, spomenutog čučnja jednom rukom držati bocu vode, drugom zid, nogu saviti u koljeno i skakutati na preostaloj nozi. Naravno da karikiram, i to poprilično, ali svi znamo da nema granice u ljudskoj kreativnosti kada se treba spasiti od stvarnog rada. Izmislit će se i nova topla voda, ista kao i prva, ali ono, toplija.
 
Riješenje:
 
Ako ste se malo pronašli u prvom problemu, ne očajavajte. Ne možemo rasturati baš svaku mišićnu skupinu jednako uspješno na treningu. Samo pristupite pametnije i s više fokusa. Razmislite koji Vam pokret ne leži i istražite varijante istoga, možda veslanje u pretklonu bolje radite sa šipkom, ako ne ide s bučicama. Pokušajte smanjiti kilažu i pripaziti na kontrakciju, ali ponajviše odrediti si dan za tu skupinu kada se možete maksimalno koncentrirati i posvetiti, jer očito je potrebno!
 
Ukoliko više sebe vidite u drugom problemu, Vi zapravo nemate problem - Vi ste problem. Kako grubo zar ne! Ipak, niste velik problem. Samo se nemojte prenemagati u teretani pa onda kriviti sudbu kletu što Vam mišići ne napreduju po zamišljenom putu. Dobro je iznenaditi mišiće s vremena na vrijeme ili pokušati stimulirati tijelo na inovativan način, ali isto tako treba biti siguran da je o tome riječ, a ne o bježanju od stvarnog posla.
 
Do Čitanja,
Luka Kuhar
Da bi mogao komentirati moraš se registrirati,
ako već imaš račun prijavi se! Registracija | Prijava

PREPORUČUJEMO