Košarica Narudžba

Kako prirodnim putem povećati razinu testosterona?

07.01.2012
M. Šimović
Testosteron je važan hormon kako za muškarce tako i za žene. Niske razine testosterona će utjecati na vaše raspoloženje, seksualni život i zdravlje. Poslije 18-te razina testosterona u muškaraca počinje polako opadati.

Poneki muškarci u 20-ima ili 30-ima mogu imati dosta niske razine testosterona što se zove hipogonadizam. Hipogonadizam može biti izazvan različitim uzrocima kao što su: nespušteni testisi, ozljeda testisa, poremećaj rada hipofize ili korištenje nekih lijekova.

Testosteron je jako važan za bodybuildere pošto je to glavni anabolni hormon u tijelu. Ništa ne pridonosi izgradnji mišića kao visoki nivoi testosterona. Važno je naglasiti da ako koristite sintetički testosteron, to će vam samo škoditi na duge staze. Vaše tijelo će prestati samostalno proizvoditi testosteron i postoji mogućnost smanjenja testisa. Zlouporaba testosterona na duže vrijeme može trajno utjecati na proizvodnju vašeg testosterona.

Žene se nebi trebale bojati povećavati razinu svog testosterona na prirodan način. To će povećati njihovo samopouzdanje, energiju i seksualni nagon.

Kako na prirodan način maksimizirati proizvodnju testosterona:

Vježbajte redovito. Ako ste bodybuilder, to vam ne moram ni reći.

Pobrinite se da je vaša hrana bogata s dobrim mastima kao što su mononezasićene masti koje se mogu naći u orašastim plodovima kao što su kikiriki i orasi. Adekvatne Omega-3 masne kiseline su presudne. Možete ih naći u orasima, ribi i lanenim sjemenkama (lanenom ulju).

Dajte svome tijelu adekvatan odmor. Spavajte svaki dan 8 sati dubokog sna bez prestanka. Idite spavati svaki dan kako nebi poremetili vaš cirkadijanski ritam.

Izbjegavajte dugoročne dijete koje su bazirane na niskom unosu kalorija. Niskokaloričana dijeta koja traje dugo može itekako uzrokovati niske razine testosterona.

Izbjegavajte stanje pretreniranosti.

Neka vaša prehrana sadržava cink. Cink je mineral koji se teško apsorbira i kod mnogih ljudi postoji deficit cinka. Cink igra ključnu ulogu u održavanju optimalnih razina testosterona u tijelu i glavni je sastojak u suplementu koji se zove ZMA. Ponekada multivitaminska tableta nije dovoljna pošto sadrži inferiorni oblik cinka ili jednostavno što sportaši trebaju više cinka. Često se događa da bodybuilderi osjete poboljšanje u spavanju i razinama testosterona kada dodaju cink kao suplement.

Iako poneki vjeruju da čučnjevi i mrtva dizanja povećavaju razinu testosterona na dugoročno, stvar je ipak mao kompliciranija. Postoji povećanje testosterona za vrijeme vježbanja i odmah nakon vježbanja no nakon toga padaju da bi se vratile u normalu nakon dan-dva. Ove vježbe će vam itekako dugoročno pomoći da povećate razinu vašeg testosterona, ali morate paziti da ne uđete u stanje pretreniranosti. Stanje pretreniranosti će zapravo smanjiti vaš nivo testosterona što je uzrokovano izlučivanjem kortizola - hormon stresa koji se izlučuje u stanju pretreniranosti.

Prehrana izgleda igra veliku ulogu u povećanju razine testoterona. U jednoj studiji ( Appl Physiol. 1997 Jan;82(1):49-54) provodila su se testiranja testosterona u dvije grupe nakon treninga s utezima. Veće razine testosterona su imale obje grupe nakon treninga, ali za nijansu veće razine je imala ona grupa koja je unosila više pozitivnih masnoća preko svoje prehrane.

Probajte tribulus terrestris. Tribestan aktivira enzime koji potiču metabolizam i potiče proizvodnju vlastitog testosterona i lutenizirajućeg hormona (LH).

 

Da bi mogao komentirati moraš se registrirati,
ako već imaš račun prijavi se! Registracija | Prijava

PREPORUČUJEMO