Košarica Narudžba

SPRAVE I UTEZI: SAVEZNICI ILI PROTIVNICI

24.07.2017
Luka Kuhar
Otkad idemo u teretanu, često se pojavljuju razne fraze. Jedna kaže da su sprave bolje od utega, druga kako je pored slobodnih težina sve ostalo sekundarno. Ima li tu istine i tko je u pravu?

 1. Utezi

 
Uteg je uteg. Osnova svakog vježbanja i vjerojatno prvi rekvizit s kojim smo se svi sreli u svojim početničkim danima, čak i prije nego što smo uplatili prvu članarinu u teretani. Ne mora biti to onaj okrugli cirkuski uteg koji smo vidjeli u crtićima, ali dobra stara bučica svakome je bar jednom prošla kroz ruke. Možda je ironično da ćete da baš od jednog tako osnovnog pomagala najviše koristi imati pri povećanom iskustvu u teretani. Zašto? Utezi nude slobodniji pokret. Počinje i završava ondje gdje vi to odlučite, ali samim time postoji više prostora za grešku ili tehničke promašaje.
 
Uzmite za primjer potisak s klupe koji želite odraditi bučicama. Osim ako već niste dobro upoznati s vježbom i time kako vaši mišići barataju određenom težinom pri tom pokretu, postoji dobra šansa da tehnika neće biti idealna. Dapače, utezi možda propadnu preduboko, potiskivanje može krenuti i/ili završiti neujednačeno i, naravno, pogrešan odabir kilaže može imati vrlo ozbiljne posljedice.
 
2. Sprave
 
Dok su teretane još bile egzotika ili bar mjesto koje posjećuju samo oni najmarljiviji u polju gradnje tijela, sprave su također promatrane kao nešto novo i zahtjevnije, stvoreno samo za one najiskusnije u teretani. Realnost je takva da su baš te sprave idealan alat za početnike koji se na njima, bez mnogo briga za vlastitu sigurnost, mogu naučiti pokretima i funkciji pojedinih mišića bez rizika za značajne greške pri pokretu.
 
Kroz ponovnu prizmu potiska za prsa – mašina za tu vježbu neće nam dozvoliti gubitak kontrole nad teretom, a pokret ne može ići preduboko niti nekontrolirano prema van ili unutra.
 
Utezi će vam ponuditi bezbroj varijacija. Možda samo jedan centimetar ulijevo ili uz malu promjenu nagiba, slobodni uteg odjednom pogodi mišić bolje nego bilo što dotad. Jednom kada smo se upoznali sa svim pokretima i širokim dijapazonom vježbi, utezima ih možemo dorađivati ili unaprjeđivati raznim modifikacijama. Bez obzira na to što vam netko rekao, utezi su vjeran suputnici svakog bodybuildera i nikad neće izaći iz mode.
 
Sprave imaju svoje mjesto u svačijoj rutini jer nam mogu osvježiti trening i pružiti pomoć pri vježbama koje ne uspijevamo dobro pogoditi utezima. Osobno, nakon povrede podlaktice, služio sam se spravama pri svakoj vježbi u kojoj bi mi slobodni utezi predstavili problem. Isto tako, njima redovito proširujem treninge kada pronađem zadovoljavajuću osnovnu postavu vježbi s utezima.
 
Sliku bodybuildinga upotpunjuju treninzi u kojima se naizmjence redaju utezi i sprave. Početniku bi uvijek sugerirao da na siguran način upozna svoje tijelo kroz kontrolirane pokrete mašina, a zatim istražuje vlastite granice i preferencije kroz skoro beskonačne mogućnosti koje nude utezi.
 
Do Čitanja,
Luka Kuhar
 
Da bi mogao komentirati moraš se registrirati,
ako već imaš račun prijavi se! Registracija | Prijava

PREPORUČUJEMO