Košarica Narudžba

Prilagodite treninge i prehranu vašem tipu metabolizma

17.07.2012
M. Šimović
Za pravilnu prehranu najvažnije je znati kakav ste tip tjelesne građe, kolko je brz Vaš metabolizam. Postoje 3 vrste građe: Ektomorf (Ectomorph), Mezomorf (Mesomorph) i Endomorf (Endomorph). Za svakog od ova 3 tipa pogodna je drugacija prehrana,

stoga se valja držati pravila jer bi u suprotnom drugačija prehrana bila ne zdrava i kobna, pogotovo za sportaše

. Pa krenimo:

  • Ektomorf - Ektomorfi se mogu prepoznati po mršavom vitkom tijelu dugih ekstremiteta, uskih ramena i uskog prsnog koša, tankih i laganih kostiju. Zbog vrlo brzog metabolizma teško se debljaju iako jedu tešku i masnu hranu, također teško dobivaju mišićnu masu, a lako je gube. Ektomorfi se nebi trebali zabrinjavati oko masnih naslaga, naravno to ne znači da bi trebali jesti sve i svašta ukoliko žele izgledati zdravo kako izvana tako i iznutra. Oni u većini jedu samo kada su gladni, a zbog malog kapaciteta želuca brzo se zasite. Ukoliko ste ektomorf i želite dobiti na mišićnoj masi preporučamo triput tjedno vježbanje u teretani i to sa velikim kilažama i većim odmorima između serija, potpuno izbacivanje aerobnih vježbi (plivanje,trčanje,skakanje,bicikliranje), prehranu koja će se sastojati od 50% ugljikohidrata, 30% proteina i 20% masnoća te 4-6 obilnih obroka dnevno. Zašto 4-6 oblina obroka dnevno? Ektomorfi imaju brz metabolizam što znači da kad bi jeli malo, a često, metabolizam bi se još više ubrzao što nebi bilo pogodno za dobivanje mase.
  • Mezomorf - Mezomorfi su nešto između mršavih i debljih ljudi, imaju osobitu snagu i izdržljivost te čvrste mišiće koje stvaraju bez previše muke, čak ne trebaju voditi ni previše računa o masnoći jer takav metabolizam brzo stvara mišiće, i brzo spaljuje mast. Imaju čvrste kosti, mišići su im definirani i snažni. Prehrana bi im trebala biti visoko proteinska što bi značilo 40% ugljikohidrata, 40% proteina i 20% masti, 6-8 umjerenih obroka dnevno i 3-4 puta tjedno umjerenog rada u teretani te malo aerobnih vježbi može dovesti mezomorfe do fizičkog savršenstva.
  • Endomorf - Endomorfi su, kako bi ih nazvali, krupniji ljudi teških kostiju. Opisuju ih široki bokovi i ramena te puno masti. Sporog su metabolizma što je glavni problem njihovog debljanja no mogu brzo izgraditi mišiće. Problem je što ovakav metabolizam sporo spaljuje mast. Kako bi endomorfi mogli doći u formu i otopiti višak masnih naslaga potrebno je jesti 6-8 manjih obroka kako bi se ubrzao metabolizam, i jesti što više povrća sa vlaknima celuloze (npr. mahunarke). Trebali bi držati proteinsku dijetu, što bi značilo 30% ugljikohidrata, 15% masti te ostalo proteini. 3-4 treninga sa umjerenim težinama i kratkim odmorima te više aerobnih vježbi (npr. plivanje i trčanje) doveli bi endomorfe do vrhunca forme i izgleda

Izvor. http://prehranazasve.bloger.hr

Da bi mogao komentirati moraš se registrirati,
ako već imaš račun prijavi se! Registracija | Prijava

PREPORUČUJEMO