Košarica Narudžba

3 razloga zašto trebamo vježbati!

20.05.2022
Team Proteka
Ako pomislite da su stvari oko treninga nešto što "svi znaju i svima je jasno", varate se. Iako fitness postaje vrlo popularan u modernom društvu, mnogi se još uvijek pitaju - a zašto uopće vježbaju?

I ne, nije ovo slučaj neke lijene umne gluposti. Nisu to ljudi kojima je sasvim nepoznato zašto bi netko dizao utege, povremeno trčao ili kombinirao različite metode treniranja tijela. Pristup ovdje dolazi iz jedne druge perspektive koju zapravo nije teško shvatiti. Na što ciljamo?

Na to da se radi o ljudima koji nemaju sportske karijere, rekreativne ciljeve ili neke udaljene natjecateljske aspiracije. Drugim riječima, nisu bodybuilderi, pa zašto teretana?  Nemaju povredu od koje se moraju rehabilitirati, zašto uopće vježbe i opterećenja? Ne žele trčati maraton, odvesti neku biciklističku utrku, preplivati određenu uvalu. Zašto da on trenira kada ga niti jedan od takvih rezultata i scenarija ne zanima?

Ne samo to, nije naročito zainteresiran za vidljive trbušnjake, veliki biceps, široka leđa ili punija prsa. Estetika u njegovu životu ne igra veliku ulogu, pogotovo kada govorimo o tijelu. Dakle, ostali smo bez mnogo municije koju inače imamo u arsenalu, pogotovo kada pričamo s mlađim sportašima kojima potencijal trajne sportske karijere ili dobrog izgleda znači mnogo.

E pa, možda samo trebamo postaviti stvari drugačije! Ne želiš trčati u konkurenciji za rekorde?  Ne moraš! Ne planiraš dizati velike kilaže na benchu? Isto nije nužno. Pločice su ti dovoljne na kuhinjskom zidu? Razumljivo. No, možda te ipak zanima nešto od ovoga!

1. Kosti. Da, kosti.

jake kosti

Ljudi srednjih godina, ali i oni mlađi koji na tijela stavljaju velik napor, itekako moraju brinuti o zdravlju kostiju. Međutim, možda s pravom kažete, nema baš vježba za bedrenu kost kao takvu. Čuli ste za kvadriceps ekstenziju ili nožni pregib, no što ti ima sa samim kostima? Kosti s godinama gube na masi. Dapače, nakon 35-40 godina čovjek može izgubiti i više od 1% koštane mase u razdoblju od jedne godine. Dosta je to, kada malo promislimo. 

Loša prehrana, kaotičan životni stil, a pogotovo neaktivnost, mogu pomoći ovaj proces, ali ne u onom korisnom smislu, već ga ubrzavaju i pogoršavaju stanje. Kako vrijeme prolazi, povećava se šansa za povredama, i to ne onima od kojih se tako lako oporaviš. Svi smo čuli za one zlosretne lomove kuka, povrede kralješnice, trajne probleme sa zglobovima i gležnjevima. Trening snage, baziran na vježbama i aktivnostima koje stavljaju kontroliran napor na tijelo i kosti, pomaže nam u borbi s propadanjem i slabosti kostiju. Dakle, možda te ne zanimaju leđa, gluteusi i noge koje ćeš razviti mrtvim dizanjem, no ako može pomoći oko uspravnog držanja i izbjegavanja povreda u starosti, zašto se ne uhvatiti šipke!

2. Fleksibilnost i mobilnost

fleksibilnost

U nekada snimljenom prilogu ljudi su na pitanje  - što je motorika, odgovarali misleći da se radi o vozilu, vjerojatno sličnom skuteru. Eh, nije, no, motorika nam može pomoći pri upravljanju vozilima i obavljanju svih ostalih dnevnih radnji. Fleksibilnost i mobilnost, važni faktori kojima definiramo kretanje tijela kroz prostor, također su presudni pri određivanju kako uopće možemo, pa tek onda hoćemo, obaviti neki posao.

Kada treniramo u teretani često slušamo o važnosti punog opsega pokreta misleći pritom na kontrolirani prelazak čitave putanje utega s njegove polazišne do završne točke. Kada radimo biceps pregib znamo da uteg spuštamo skoro do potpune ispruženosti ruke, a podižemo ga do punog pregibanja. Svo ono "cukanje" neće uvijek pomoći i gdjekad riskira povredu. Istezanje nakon podizanja tereta ovdje također moramo spomenuti kao valjanu metodu pomaganja vlastitim kapacitetima po pitanju mobilnosti i fleksibilnosti.

Također, držanje i sama koordinacija osnaženi su i popravljeni kada treniramo opterećenjem? Zašto, jer zapravo rabimo svoje tijelo, snalazimo se u pokretima pomoću njegovih mogućnosti i tako bolje upoznajemo figuru istovremeno je pripremajući na nove izazove. Nitko nije postao fleksibilniji parkirajući se na kauč. I ne, uredske stolice na odličnim kotačima ne računamo pod "dobru mobilnost".

3. Srce voli utege

srce i trening

Da je srce obožavatelj fizičke aktivnosti poznato je već dugo, dugo vremena. Dapače, čitava jedna vrsta treninga zato se i zove "kardio". No, trčanje beskonačnih krugova, otezanje na traci, plivanje i bicikliranje nisu jedino što srce prepoznaje kao važno. Trening s opterećenjem također je sjajan način za pomoć vlastitome zdravlju, pogotovo gledajući srce.

Čim se pokrenemo, i to na tjednoj bazi, ne nužno svake slobodne sekunde, tijelu činimo dobro i srce je spremno surađivati. Rizik od srčanih problema drastično se smanjuje. I ne, to vam sad neće značiti da nužno morate trenirati kao bodybuilder ili powerlifter, no isto tako mora nam biti važan pokazatelj da tijelo nije osmišljeno za kontrolirano propadanje potpuno neaktivnog načina života. Uostalom, ima li netko da zaista nije opazio blagotvorne učinke pametnog treninga po tijelo? Pa već i nakon obične šetnje u parku čovjek se osjeti istovremeno umornijim i svježijim. Tijelo voli raditi, samo se nama prečesto uopće ne da mrdnuti.

Stoga uistinu i ne morate težiti razvijenim mišićima zbog impresioniranja drugog spola ili svojih vršnjaka, kolega, prijatelja. Ne morate planirati sportsko natjecanje, niti stremiti obaranju rekorda. Uostalom, to bi značilo da prestajemo biti rekreativci koji treniraju zbog određenog entuzijazma te prelazimo na razinu profesionalnog, ili barem ozbiljnijeg amaterskog bavljenja natjecateljskim sportom.

No tijelo će vam biti zahvalno za svaki trening kojeg pametno napravite i njemu podredite. Nije nužno tjerati se na svakodnevno probijanje granica ili uspoređivanje s drugima. Trening je vrijedna metoda poboljšavanja vlastite kvalitete života i ulaganja u tijelo.

Ne zaboravite, to je jedino "mjesto u kojem živimo" zapravo. A kada dođu nezgode, tada je kasno sjetiti se prošlih vremena i koliko bi bolje bilo da smo tada nešto radili. Pomoći si možemo i kvalitetnim suplementima čiji su učinci na zdravlje srca, kostiju i oporavak tijela provjereni, ali moramo krenuti raditi na sebi!

Najbolje vrijeme za pokret je danas, iduće najbolje - već sutra.

Team Proteka

Da bi mogao komentirati moraš se registrirati,
ako već imaš račun prijavi se! Registracija | Prijava

PREPORUČUJEMO