Košarica Narudžba

3. Trening naputka Petra Klančira

17.05.2015
Luka Kuhar
Trening je uvijek zanimljiva tema, a posebnu sliku o njemu nam može dati Petar Klančir. Uz njega sam imao prilike odraditi nekoliko treninga i svaki bi put postavio koje pitanje vezano uz izvedbu.
 Mogao bih nakon toga izdvojiti tri naputka koja se najviše ističu.
 
1. Trenirajte teško
 
Nema okolišanja kod Klančira, ili teško ili nikako! Ako se ne naprežete, ne trenirate. To ne znači da je potrebno podizati terete koji su na rubu izvedivog ili forsirati nešto što očigledno ne ide, ali isto tako mahanje s bučicama od dvije i po kile neće dovesti daleko nekoga tko nije na samim početcima.  Trenirati teško za Petra znači koristiti maksimalno opterećenje s kojim možete dobro pogoditi mišić. Recimo da ste na bench pressu i stavili ste 120 kilograma. Cilj je napraviti 8 pravilnih ponavljanja, stisnuti prsa na kraju pokreta i kontrolirano spustiti uteg. Ako to možete tako napraviti, nije Vam lako, ali osjećate kako prsa rade, odradili ste dobar posao. S druge strane, izgleda li to kao cirkusa točka u kojoj se borite protiv utega koji bi mogao postati giljotina...eh! Treba trenirati teško, gurati svoje tijelo van zone ugode u zonu napora. Samo naglasak stavite na TRENIRATI, a ne FORSIRATI.
 
2. Pustite ponavljanja
 
Kada smo Petar i ja krenuli odrađivati seriju na T-šipci, moje prvo pitanje je bilo koliko ponavljanja treba odraditi. On mi je hladno dobacio - koliko ide! Za Klančira nema opcije B, uvijek se radi do otkaza, puca se iz svih oružja. Tu treba naglasiti i važnost spotera, odnosno zašto ćete Peru često vidjeti kako s nekim trenira. Puno će Vam pomoći osoba koja Vas može pogurati kroz vlasite psihološke barijere. Možda mislite da ne ide dalje od recimo dvanaestog ponavljanja, no kada Vas neko bodri i nagovara da iz sebe izvučete još malo snage, možda do otkazivanja dođe tek nakon još pet ponavljanja. Puno mi je puta Petar rekao da mišići ne znaju brojati, da ih ne zanima broj nego način i kvaliteta rada. Kombinirajte to s psihološkom snagom i željom za rad pa je vrlo logično doći do zaključka u kojem treniranje do otkaza postaje jedina opcija.
 
3. Važnost pokreta
 
U Vašoj lokalnoj teretani ljudi sigurno pričaju između serija. Par prijatelja, djevojka sa svojim momkom, klijent sa trenerom. Netko uvijek priča. Nema tu ništa loše, problem je u onima koji mogu razgovarati čak i tijekom izvođenja vježbi. Možda bi tko rekao da se radi o pohvalnoj vrlini, ali nije baš tako. Sve što Vam odvlači pažnju od pokreta nužno je loše po izvedbu vježbe.  Dok radite, radite. Koncentrirajte se na uključene mišiće, poziciju udova, kontrakcije, opuštanja, disanje. Pokret mora biti sinkroniziran i tijelo mu mora biti sasvim posvećeno. Biceps pregib u kojem ruke lete kroz zrak kao da žonglirate ili razvlačenja na cross mašini koja podsjećaju na spajanje telefonskih kablova nisu nešto što će Vam graditi mišiće.
 
Zato su bilderi Klančirove klase u svojim treninzima susretljivi i komunkativni do trenutka kada uhvate uteg u ruku. Tu priča staje i počinje pokret koji od početka do kraja mora biti precizan i neometan.
 
Sada kada znamo neke Petrove naputke o treningu najavljujemo skorašnji tekst sa Stjepanova tri naputka o hranjenju za dobivanje mišićne mase. Ne znamo tko bi bio mjerodavniji od čovjeka koji na sebi zna nositi 140 kilograma kvalitetnog mesa pa ćemo s njim pročavrljati o namirnicama koje s tanjura selimo u želudac.
 
Do Čitanja,
Luka Kuhar
Da bi mogao komentirati moraš se registrirati,
ako već imaš račun prijavi se! Registracija | Prijava

PREPORUČUJEMO