Košarica Narudžba

Mršavljenje, top 7 grešaka!

24.11.2021
Proteka
U ovom tekstu pozabavit ćemo se problemima vezanim uz proces mršavljenja i sve ono što radimo pokušavajući izgubiti koju neželjenu kilu!

1. Radikalno drugačije 

Prva stvar oko koje moramo paziti kada donesemo odluku o radu na sebi je radikalnost. Da, potrebno je analizirati trenutno stanje, moguće probleme koji nas drže dalje od željene figure i zatim osmisliti plan akcije. Međutim, sve to brzo pada u vodu ako smo radikalni van svake pameti. Na što ovdje ciljamo?

Sprint i mršavljenje

Ako krećete u teretanu, na trčanje, vožnju biciklom ili zumbu, ako ste odlučili bazirati doručak i ručak na obrocima koji nisu stigli iz pekare, to samo po sebi nije problematično. E sad, ako ste to odlučili napraviti odmah, dramatično i bez prilagodbe, kladite se na dugotrajnu izdržljivost trenutne motivacije! Netko tko nema naviku treniranja možda će prvi tjedan i otići šest puta u teretanu, kao što će osoba koja povrće vidi samo na reklamama možda i moći jesti piletinu, brokulu i nešto riže prvi tjedan.

Onaj drugi, pa zatim i svaki idući tjedan, postaju problematični. Zašto? Jer smo radikalno krenuli, izgubili volju, nismo više motivirani i sada nam je dosta svega. Pogotovo jer u tako kratkom roku nema baš nevjerojatnih rezultata. Postepeno i uz iskrenost prema vlastitoj ustrajnosti!

2. Otkrili smo novu "super dijetu"

Rak rana svake "transformacije" tijela leži u trendovima i pomodnim dijetama koje baš nemaju čvrstog zaleđa u zdravoj logici i namjerno se oslanjaju na neku "caku" za koju nitko nikada nije čuo. Vjerujte nam, to je s razlogom tako! Prije određenog vremena govorilo se o izbjegavanju hrane nakon 18 sati kao fantastičnom postupku koji odjednom pomaže efikasno smršaviti. 

Ako zveknete burek za doručak, pristojnu količinu tjestenine za ručak, neki slatkiš kroz dan, možda ste, pogotovo ako posao ne uključuje mnogo fizičke aktivnosti,  do 18 sati svome tijelu dali i više od onoga što će zapravo potrošiti. Samim time, period izbjegavanja hrane nema pretjeranog smisla jer je unos već prerastao ono potrebno za funkciju organizma u uvjetima bez jake fizičke aktivnosti. Klonite se fantastičnih dijeta. Dođu i prođu - nije slučajno.

3. Trening, što je to?

S obzirom da se mnogi odaju lošim dijetama i nesuvislo radikalnim odlukama oko prehrane, trening sigurno nije potreban. Kako bi uopće i mogao biti? Jedemo samo bobice, pijemo bijelo vino i nakon 18 sati pratimo isključivo vremensku prognozu. Ok, da, ovo je karikatura situacije, no trening često izostane iz dnevne rutine pojedinca koji želi smršaviti, a to nikako nema smisla!

Trening, bez obzira kakav bio, troši kalorije, a mi koji smo ih nataložili u naslagama i neželjenim kilama sada itekako želimo biti aktivni kako bi potrošili rezerve kroz racionalne restrikcije unosa novih kalorija i ulaskom aktivnosti u rezerve onih davno pretjeranih. Bez treninga, hah, moguće je smršaviti, ali bitno, bitno teže!

4. Kardio, ili utezi?

I što da onda radim? Pa valjda ću trčati ili voziti bicikl. Svi smo čuli da je kardio trening dobar za definiciju, odnosno gubitak masnih naslaga, dok se trening s utezima rabi kako bi razvili mišićnu masu. To su dvije sasvim odvojene stvari, jedna nema veze s drugom i tu je tema sasvim sigurno gotova. Ili možda ipak nije?

Vidite, vrlo je lako odraditi intenzivan trening utezima i potrošiti mnogo energije. Bilo da iskušavate neku varijantu crossfit treninga ili hiit principe, nije samo trčanje ono što može stesati figuru. Kardio trening sjajna je stvar za zdravlje i blagostanje organizma općenito, ali nema monopol na gubljenje kilograma. Zato bez straha možemo uzeti utege u ruke!

hrana za mršavljenje?

5. Čudesna hrana

Znate one liste nevjerojatnih namirnica koje su dizajnirane isključivo za mršavljenje? Tko bi rekao da krastavac ima sva svojstva potrebna za šest komada isklesanih trbušnjaka, a cikla sok za vretenaste bicepse! Nitko, jer to samo po sebi možemo napisati tek s velikom figom u džepu. 

Naglasak na određene vrste namirnica i prekrajanje prehrane, pogotovo imajući u vidu njihovu nisku kalorijsku vrijednost, svakako ćemo staviti ako je cilj manja kilaža, ali tvrditi da postoji hrana koju možete jesti, jesti i jesti, a u ogledalu se pojavi drugi čovjek, ponavljamo, nije baš iskreno. Neprerađena hrana, kvalitetne namirnice, raznovrsni obroci od povrća, nešto žitarica i voća, krtog mesa itd. sigurno neće biti loši, ali sa svime se može pretjerati i ništa samo po sebi neće proizvesti "čudo".

6. Magične pilule

Ako ne postoji čudesna hrana, vjerujte nam, ne postoje ni čudesne pilule! Da, fat burneri su dobar suplement za proces mršavljenja koji uistinu mogu pomoći aktivnom vježbaču pri dolasku do cilja, ali ako nismo fer u svojim očekivanjima kada kupujemo suplement, sve će biti uzalud. Napisali smo to jednom:

Problem je ovdje sasvim ljudske naravi. Pod "tablete za mršavljenje" prevelik broj ljudi traži jednu tabletu koju može popiti uz čašu vode, soka, mlijeka, možda čak i pive - bilo bi zgodno - i zatim zaboraviti na svoj problem prekomjerne tjelesne težine sve dok opetovano ispijanje tabletice ne odradi sav posao umjesto nas. Kada bolje promislimo, malo tko od tih ljudi traži tabletu za mršavljenje. Svi žele mršavost u tableti!

7. Gladovanje i sabotaža

Kada gladujemo i gladujemo zapravo se mučimo! Našem tijelu proteini su jako potrebni jer sudjeluju u svemu, od izgradnje tkiva do hormonalne ravnoteže, pa tu proizvodi poput wheya mogu puno pomoći, ali bez njih, bez ostalih nutrijenata, osudili smo se na proces koji će nas sasvim sigurno koštati energije, volje i...željene figure. Da, možda se stvarno i smanjimo za broj, ali među tkivom koje je otišlo biti će i naših mišića. Zapravo, izgledat ćemo slično, samo manje. Nije se dogodila prava transformacija!

S druge strane, skloni smo se u takvim scenarijima sabotirati. Nagraditi "kockicom" čokolade koja se pretvori u čitavu tablu, pojesti "cheat meal" koji kalorijski zadovoljava i potrebe sutrašnjeg dana, pa tako ulazimo u začarani krug gdje sami sebe želimo mučiti, a onda si postaviti nogu. 

prejedanje

Upamtite, mršavljenje je usko vezano uz održavanje kalorijskog deficita kojeg postižemo manipuliranjem treningom i prehranom do točke gdje kroz određenu vremensku jedinicu uvijek trošimo malo više od svog unosa. Ostajući aktivni, birajući kvalitetne namirnice i vrhunsku suplementaciju, stižemo do cilja.

Kada izvodimo različite akrobacije i, narodski rečeno, kerefeke - rezultat se čudi, i ne dolazi!

Team Proteka

Da bi mogao komentirati moraš se registrirati,
ako već imaš račun prijavi se! Registracija | Prijava

PREPORUČUJEMO