Košarica Narudžba

Suplement stack za početnika

09.09.2022
Team Proteka
Suplementacija je važan dio sportskog putovanja različitih korisnika, od rekreativaca do profesionalaca, a kada se počinje, često pitanje stiže u obliku - što odabrati?

Prije svega, ljudi, moramo napomenuti da je rad na sebi u svom početku i osnovi doista besplatan. I tu se često volim prisjetiti one rečenice da vam za trening vlastitom težnimo treba samo pod. Međutim, ovdje leži i odgovor na pitanje zašto suplementacija.

Doista, zašto suplementacija? Zašto moram ići u teretanu? Zašto sportska odjeća? Zašto bilo što? Ništa od toga nije ključno, ništa od toga ne može zamijeniti volju, ništa nema smisla ako se ne planirate truditi. Ali, i to je važna stvar, sve vam ove stavke u većoj ili manjoj mjeri mogu pomoći na putu do rezultata. I u tome leži odgovor na pitanje zašto nešto u ovom vježbačkom kontekstu.

Suplementacija je, kao što joj ime kaže, zbir dodataka prehrani. Ona ne može u potpunosti nadomjestiti ili zamijeniti dobre i redovite navike hranjenja. No kada uvidimo da nečega nedostaje, da negdje treba napraviti korekciju, veću ili manju preinaku, suplementi se itekako iskazuju kao vrijedan saveznik u toj borbi. U ovom tekstu analizirat ćemo koja tri suplementa u osnovnoj kombinaciji može uzimati početnik, ali i napredniji vježbači kako bi s pomogli u nekim od aspekata napredovanja.

1. Whey protein

top whey za početnike

Riječ whey skoro pa je postala udomaćena u nas u Hrvatskoj, ali i šire u susjedstvu bez da svatko tko ju koristi zna što ona točno znači i predstavlja. Nije ništa mistično, dapače, banalno jednostavno; whey protein koncentrirani je prah dobiven preciznom preradom sirutke.

Ona je godinama bila nusproizvod mljekarske industrije te se nakon puno rada i nešto mozganja shvatilo da od golemih količina sirutke možemo proizvesti visoko koncentriran proteinski prah.

Taj prah sam po sebi nije ništa čarobno, ali je itekako djelotvoran te zbog svoje visoke bioraspoloživosti tijelu može mnogo pomoći pri postizanju željene razine unosa proteina. Primjera radi, jedna od najčešće spominjanih količina za sportaše koji žele unaprjeđivati i oporavljati svoje mišiće, iznosi dva grama proteina po kilogramu tjelesne kilaže. Problem je što vrlo često u našoj prehrani tog primarnog nutrijenta nema dovoljno.

Meso, mlijeko, soja, jaja, grahorice samo su neki od izvora bjelančevina u našoj prehrani. Danas čovjek puno prije pođe za slatkim ili masnim, što znači više ugljikohidrata i masti, a od proteina što dođe. Whey je ovdje izrazito efikasan, strahovito praktičan i brz za unos u tijelo. Svega trideset sekundi trešenja shakea sa svega dvije mjerice u tristo mililitara vode osigurat će tijelu dvadeset pet grama potrebnih bjelančevina.

Sve i da niste sportaš, vjerojatno ne unosite dovoljno proteina kroz dan te zato razmislite na ovaj način suplementirati taj važan nutrijent.

2. Kreatin

top kreatin za početnike

Kreatin mnogi danas s pravom nazivaju zlatnom kokom suplement industrije, no vama to može zvučati odviše tehnički ili kompletno irrelevatno jer zašto bi nas zanimalo što je dobro za industriju?

Pa vidite, suplement industrija u tom je pogledu dosta jednostavna. Ako korisnici nisu zadovoljni, korisnici prestaju kupovati. Ako se proizvod ne prodaje, suplement se prestaje proizvoditi i odlazi u povijest.

Kreatin je sušta suprotnost svim zamislivim promašajima. Njegov učinak po pitanju ATP-a i energije u tijelu, volumiziranja stanica i općenito blagotvorne efekte za čitav niz sportaša, od onih kojima treba eksplozivnost, do drugih kojima je izgled mišića relevantan, stavljaju ga na vrh ljestvice popularnosti. Kreatin je tako desetljećima najpopularniji i najprodavaniji sportski suplement koji sam po sebi nije neki oblik prerađenih proteina. A možda će neke od vas iznenaditi da čak i njih, s vremena na vrijeme, prestigne na listi.

Tomu drastično pomaže činjenica da su pakiranja ovog proizvoda dovoljna za dulji vremenski period korištenja, pošto potrebne doze nisu velike, a cijena je i više nego povoljna.

Monohidrat najbolje je znan čitavoj fitness zajednici i samim time najpopularniji zbog pouzdane djelotvornosti, to jest provjerenog učinka na izgled, oporavak i performanse. Može se dodati u proteinski shake ili popiti zasebno, zbog čega je sjajan za početnike, pogotovo one koji žele malo poraditi na mišićima.

3. Omega 3

op omega 3 za početnike

Omega 3 masne kiseline kombiniraju te dvije riječi koje nam ne zvuče nimalo privlačno ili relevantno za zdravlje jer zašto bi neka kiselina ili nešto masno bilo dobro za nas?

Barem je takav narativ bio dugi niz godina prošlog stoljeća, kada se sve što je sadržavalo ili spominjalo mast, proglašavalo skoro pa ubitačnim po čovjeka ili, u najmanju ruku, nimalo korisnim za njegovo blagostanje. Međutim, danas je situacija kudikamo drugačija, upoznatiji smo s mastima općenito i možemo reći da će vam srce, jetra, koža, ali i zdravlje samo po sebi profitirati od unosa omega 3 masnih kiselina.

Bilo da se dobivaju iz biljnih izvora ili češćih životinjskih (ovdje valja izdvojiti ulje riblje jetre), omega 3 tablete pružaju tijelu adekvatnu i stabilnu dozu masnih kiselina te se kao suplement mogu redovno koristiti, a dolaze u povoljnim pakiranjima, često dovoljnim za više od jednog mjeseca, pošto se proizvod ne uzima u velikim količinama. Dapače, kvalitetne mekane kapsule dovoljno je uzeti jednom na dan, pri čemu se to može učiniti uz obrok, ali svakako uz dovoljnu količinu tekućine.

Ovo su samo neki od suplemenata u šarolikoj ponudi kvalitetnih brandova koji uvijek streme razvoju i osmišljavanju novih, korisnicima djelotvornih i atraktivnih preparata za njihove ciljeve. Ako ste početnik, i niste sigurni što pribaviti, razmotrite ih kao stabilnu osnovu za široku paletu raznih potreba vezanih uz sport i zdravlje.

Do Čitanja,
Luka Kuhar

 

Da bi mogao komentirati moraš se registrirati,
ako već imaš račun prijavi se! Registracija | Prijava

PREPORUČUJEMO