Košarica Narudžba

DAVE PALUMBO VS. LUIMARCO

04.01.2018
Luka Kuhar
Internetska pozornica zadnjih je dana poprište verbalnih nesuglasica šefa RX Muscle portala i popularnog youtubera sa zanimljivim naglaskom.

 Sve je počelo, bolje rečeno eskaliralo, kada se na nedavnom Expou Luimarco posvađao s Williamom Bonacom. Tada se nije mnogo znalo o uzrocima i točnom tijeku rasprave, ali izgledalo je kao da prilično ljuti William ima štošta za reći Youtube komentatoru.

 
Da vas ne uplićem u tu šašavu priču, preporučam vam pogledati video materijale na njegovom kanalu kao i onome RX Musclea. Ove sam se teme najviše htio dotaknuti zbog možda malo pozadinskih implikacija koje su se dovele na danje svijetlo. Na što mislim?
 
Kada smo zaključivali 2016. godinu, jedna od najvažnijih priča koju sam odabrao bila je takozvana smjena generacija među medijima u bodybuildingu. Mi u Hrvatskoj osjetimo to nešto manje, to jest osjetno manje, no kolege preko bare, ali svi smo itekako svjesni da je zlatno doba velikih tiraža, papirnatih plakata i ekskluzivnih informacija u magazinima ipak stvar povijesti.
 
Internet je višestruko ubrzao svijet i učinio „spore“ medije nepotrebnima (barem kao alat za informiranje) te su se oni morali na ovaj ili onaj način prilagoditi novonastaloj situaciji. Što god se danas dogodi, pogotovo ako je važno, vjerojatno će u svega par minuta pronaći svoje mjesto na društvenim mrežama, forumima ili sličnim kutcima interneta. Iz tog razloga časopis koji izlazi jednom mjesečno morati će imati strašno ozbiljne istraživačke novinare, velik budžet i nevjerojatno dobre „veze“ s insajderima u branši.
 
Fotografije Doriana Yatesa iz 1993. tada su se dolazile osobno pogledati u redakciju i neki bodybuilderi čak ni tada nisu vjerovali da su stvarne (a bilo je to dosta prije svih čari photoshopa). Kada bi Yates uslikao sliku forme danas, pitanje je bi li trebali čekati dulje od 5 minuta da je netko (ili on sam) objavi na Facebooku/Instagramu.
 
Luimarco predstavnik je te nove generacije bodybuilding komentatora koji su Youtube učinili svojom platformom i tamo plasiraju sadržaj vezan uz naš sport. Ne morate ga nužno voljeti, ali mora mu se priznati da ono što radi obavlja ažurno i s osjetnom dozom strasti. On i ljudi poput njega ubrzali su našu branšu i dali nam određeni impetus da skinemo stare pepeljarke i krenemo u virtualnu budućnost.
 
Pojava takvih ljudi mnogima nije dobro sjela, upravo zato što označava tu drastičnu promjenu kulture u kojoj su rijetki titani preživjeli. Dapače, mnogi će doživjeti sudbinu dinosaura i od njih će ostati samo fosili. Muscular Development, Flex Mag., Iron Man i mnogi drugi polako su nestajali, odnosno prepuštali dio svoje publike bržim i efikasnijim kreatorima sadržaja. Neki od njih morali su se osloniti na klik-baitove, što mi je bilo izrazito teško gledati jer naš sport ima dovoljno eksterne stigme bez da si i sam tovari žutilo na lice, a drugi su na ovaj ili onaj način htjeli otvoriti frontu putem Youtubea ili više komunicirati preko društvenih mreža.
 
Ako nije instantno prisutna, informacija je danas stara. To ju ne čini nužno kvalitetnom, ali 70% sadržaja vezano je više uz prijenos nekog događaja ili zbivanja, a znatno manji broj orijentira se na pažljivo kreiranje građe čija je intelektualna i ukupna vrijednost kudikamo veća. I znate što? Takav vas sadržaj košta.
 
Dave Palumbo jako se dobro snašao u modernim prilikama našeg sporta. Prisutan je u različitim oblicima contenta, ne libi se biti direktan, a nekad djeluje kao da će blanuti bilo što samo da ostane relevantan. Voli i poznaje bodybuilding te je kao takav osoba koju je vrijedno imati u zajednici. S druge strane, Luimarco napravio je od sebe profesionalnog obožavatelja bodybuildinga koji predstavlja većinu nas koji jako rijetko imamo priliku otići na velika profesionalna natjecanja, no svejednako želimo sudjelovati. Neki mu zamjeraju strahovitu subjektivnost, a neki vrjednuju njegovo mišljenje toliko da ga isključivo zbog njega gledaju.
 
Bez obzira na to u čije fanove se svrstavate, ova rasprava dvije dobro znane figure naše branše ponovno nas je podsjetila koliko se njeno informacijsko lice mijenja iz godine u godinu.
 
Do Čitanja,
Luka Kuhar
 
Da bi mogao komentirati moraš se registrirati,
ako već imaš račun prijavi se! Registracija | Prijava

PREPORUČUJEMO