Košarica Narudžba

Generation Iron 2 - recenzija

18.05.2017
Luka Kuhar
Došlo je vrijeme da pogledamo dugo najavljivan nastavak filma Generation Iron. Kroz ovu recenziju pokušat ću dočarati što se događa u filmu i kakav to sve skupa dojam ostavlja. Isto tako, trudit ću se da "spoilera" bude što manje.

1. Kvaliteta samog filma

Što se tiče kvalitete snimanja, izbora kadrova, zvuka, slike itd. film izgleda stvarno dobro. Vidi se da nije jedan od onih usput napravljenih bilderskih filmića koji su tu više zato što bi oni namlatili pare nego da se napravi dobar film. Nemojte me krivo shvatiti, bit će para i od nastavka Generation Irona, ali što se same kvalitete snimanja tiče - opravdano je. Niti u jednom trenutku nisam imao dojam da gledam uradak koji sam i sam mogao snimiti s mobitelom ili ručnom kamerom koju imam negdje u ladicama.

2. Postava

Poznatih bilderskih imena ne fali. U filmu ćete imati prilike gledati Gasparija, Von Mogera, Kaija, Pianu, Arnolda i još mnoge druge - da vam sad ne otkrijem sve. Nije da nedostaje kvalitetnih imena, no mnogi su pod upitnik doveli davanje pažnje Calumu i Piani nasuprot recimo Philu Heathu koji se ne pojavljuje u nastavku Generation Irona.

3. Priča

Prethodnik ovog filma imao je čak malo turobnu sprotsku storiju. Možda su htjeli onaj šmek Rockyja, ali zapravo je sve to djelovalo malo previše tugaljivo. Ovoga puta stvar je drugačija i nećete imati dojam da gledate dramu u tom smislu. Ponovno možemo gledati natjecateljsku pozadinu nekih glavnih likova i pratiti ih kroz pripreme no ovoga je puta čitav dojam malo više light. Fokus se prešetava između društvenih medija i sportske strane.

4. Ženski bodybuilding

Problematika ženske bilderske kategorije ovdje je dobro predstavljena i drago mi je da je zaradila svojih pet minuta u važnom filmu. Iris Kyle koju možemo pogledati u emotivnim govorima o svom sportu dobro je objasnila kako se osjeća i čemu stremi u životu. Dio mene razumije zašto je ženski bodybuilding skinut s dnevnog reda, ali Iris je uspješno pogodila onaj veći - koji stvarno uživa u bodybuildingu kroz sve kategorije.

5. Kai

U ovom mi se filmu Kai nije nimalo svidio. Dobivate dojam da se želi doći do većih dubina njegove osobnosti, no to više manje ostaje zakinuto baš od strane njega i njegovih kvazi filozofskih mrmljanja. Drago mi je gledati ga, zaista želim da se vrati u bodybuilding kao izazivač A klase. Međutim ovako kao osobnost predstavljena dosta "mlako" učinio mi se kao dio filma koji se mogao lako zamijeniti "bilderskijim sadržajem".

6. Piana i Calum

Voljeli ga ili ne, Rich Piana je tu i jedan je od nezaobilaznih aktera bilderske scene današnjice. Uz to, vjerojatno je najbolji lik u vidu objašnajvanja učinka društvenih medija na današnji sport bodybuildinga. On i Von Moger proslavili su se gotovo isključivo zbog viralnih videa i fotografija kojima su zagolicali maštu fanova. Jedan zato što izgleda kao lik iz crtića, drugi zato što vuče na Arnolda.

7. Stara garda

Haney, Ray, Gaspari, Arnold. Tako je dobro vidjeti legende sporta čija je mudrost prisutna i u ovom filmu. Nisu se okomili na nikoga, ali daju do znanja što je bitno i što bodybuilding ne smije zaboraviti. Gledajući direktnost, u jednom je trenutku Rich Gaspari bio poprilično jasan o tome tko mu se - ne sviđa.

8. Camel Crew

Oxygen tim dobio je svoje vrijeme u ovom filmu zbog niza sportaša koji su danas dominantna imena u bodybuildingu. Imat ćete priliku vidjeti Badera, Ramyja, Ashkananija i još neke od "Zlatnih Arapa" koji tu i tamo daju znati par zanimljivih izjava.

9. Sveukupan dojam:

Generation Iron 2 zanimljiv je film koji bodybuilding pokušava predstaviti kroz širi spektar nego prijašnje bilderske uzdanice velikih ekrana. Uspio je u tome? Je. Nije ovo film samo za hardcore fanove, već pronalazi ton dovoljno ugodan da ga i prosječni zainteresirani gledatelji mogu odgledati bez da umru od dosade.  Što se striktno bilderske strane tiče - nije loše, ali sasvim sam siguran da više nikada nećemo vidjeti ništa slično Pumping Ironu. Taj je brod otplovio otkad se otvorio Instagram :)

(Film možete skinuti s određenih stranica koje ovdje ne smijem napisati. Čujem da se radi o nekakvim gusarima)

Do Čitanja,
Luka Kuhar