Gasi se Flex, MD je na aparatima, a mnogi drugi već dugo ne postoje. S druge strane, Youtube trlja ruke i radosno broji poglede.
Flex nije bio jedan od onih subkulturnih časopisa koji kupuju samo revni fanatici. Nešto opskurno i sitno, s minimalnom nakladom i još manje poznatim glavnim likovima o kojima piše. Flex je bio titan industrije, prvak bilderskih publikacija koji je imao dobar upliv u mainstream kulturu. Dugo vremena smatrao se kvalitetnim časopisom za istinske fanove željeznog sporta, a opet pristupačnim i za rekreativce.
Onom nostalgičnom klincu u meni koji je za ovakve časopise tjednima štedio sada je jako žao jer nikada neće dočekati ono vrijeme s kojim se nekada tješio, a to je onaj dan kada ćemo i mi u Hrvatskoj takav časopis moći kupiti za normalnu cijenu.
U međuvremenu je taj dječak odrastao i prilično se lako navikao na besplatno praćenje sadržaja preko Youtubea, novog prvaka izvještavanja koji je pod svjetlima reflektora ispratio Flex magazin, kao i mnoge druge u bildersku mirovinu. Taj Youtube više nije šala, daleko od toga. Videe ne uploadaju samo fanovi, već i ozbiljni natjecatelji, dugogodišnji kritičari, autori, pa eto i profesionalni youtuberi ove branše. Upravo te posljednje nekad se gledalo s podsmijehom, a danas bi mnogi dali lijevu ruku da mogu raditi što i oni.
Nitko nas ne može kriviti što osjećamo određenu ljubav prema tim prošlim vremenima i šarmu koji su za sobom vukli papirnati časopisi šarenih stranica. Ipak, teška srca moramo si priznati da su to već duže vremena bili prodajni pamfleti u kojima su reklame prešle iz suptilnih u očite pa sve do banalno napornih, a sport je nekako pao u drugi plan.
Youtube nije budućnost bodybuildinga kao sporta, ali je njegova poveznica s mainstream kulturom, kao što su to nekada bili magazini. Pitanje kvalitete i regulacije sadržaja nešto je čime ću se pozabaviti u jednom od narednih sadržaja, ali sasvim sigurno možemo ustvrditi da se radi o obilju videa s razno-raznim temama iz naše branše.
Velike tiraže stvar su prošlosti, a veliki Youtube kanali prilika budućnosti. Nekada se za rezultate natjecanja, pa čak i Mr. Olympije, moralo čekati tjednijma, ako ne i mjesecima. Danas su u pitanju sekunde, minute i sati, u najgorem slučaju dani i to ako je nekome riknuo internet.
Mreža koja nas sve povezuje nema te impresivne, full color, opipljive stranice, ali je znatno jeftinija i brža. Priča o Youtube i bodybuilding časopisima klasična je storija o tome kako je jednog dana auto zamijenio konja.
Do Čitanja,
Luka Kuhar