Košarica Narudžba

Želiš sponzora? Saznaj kako!

03.04.2018
Luka Kuhar
U strahu od clickbait prizvuka ovog naslova, potrudit ćemo se podrobno objasniti proces postavljanja standarda, selekcije i rada sponzoriranih sportaša. Kako se i zašto to radi u Proteka timu, te koja je "filozofija" iza toga...

 Kao mali disclaimer, odmah ću napisati da ovaj članak nastaje u ime Proteke i kao takav ne mora odražavati stav branše ili bilo što takvo. Sponzorstva su nešto čime se, između ostalog, i sam bavim u Proteka teamu, ali i pojava s kojom se danas mnogi često susretnu.

Nije ovo prvi tekst o toj temi, niti treba biti. Široka je, kompleksna i može se čitava knjiga napisati o njoj  - tko zna, možda i budem jednom prilikom. Pretražite li članke na našoj stranici uz riječ sponzor i sl. vjerojatno ćete nabasati na još koji ovakav "komad".
 
Sretni smo što je naš affiliate program dobro zaživio, a video o njemu imate na našem youtube kanalu (kako postati protekin brand ambasador). To nas je ponukalo da o široj slici sponzorstava nastavimo komunicirati.
 
 
Krenimo odmah:
 
1. Sponzor (npr. Proteka) nije sportski klub niti udruga
 
Zašto je to bitno? Jer funkcioniramo kao kompanija koja mora zarađivati novac i održavati stalnu razinu prodaje kojom financira svoje postojanje, projekte, ideje, ciljeve itd. Nema donacija, sredstava od grada/sela/općine/. Kao kolektiv koji zapošljava određeni broj ljudi imamo odgovornost prema njima te pozitivnoj slici poslovanja firme. Brojevi se moraju podudarati s predznakom plus. Kada su brojevi na našoj strani, mi imamo priliku okušati se u raznim projektima. Tako je i krenuo program sponzoriranja sportaša. Bacili smo rukavicu u lice prilici te smo vrlo sretni što ne moramo razmišljati o bacanju ručnika u ring!
 
Zašto ovo pišemo? Jer je nužno da naši projekti i dalje pomažu potreban rast brojeva vezanih za prodaju. Takav scenarij oslobađa moguća sredstva za valorizaciju sportskih uspjeha naših sportaša u određenim dogovornim uvjetima. Kada bi sve to probali zgusnuti u jednu minimalno PR rečenicu kazali bi: "Sportski rezultati i angažman dovest će te u priliku da razgovoramo o mogućem sponzorstvu, a ono će napredovati ili nazadovati ovisno o tvom utjecaju na ciljeve i prodaju kompanije." 
 
Kao ljubiteljima bodybuildinga, stalo nam je do vrhunskih natjecateljskih podviga sportaša, ali ne gubimo iz vida da nas "na sigurnom" ne drži medalja već prodaja. Nažalost - najviše po natjecatelje - natjecanja ne donose veliku dobit nikome. S druge strane poslovni uspjeh kompanije omogućava da one izdvajaju sredstva za svoje sportaše.
 
Financijski uspjeh vrlo je različit od natjecateljskog, barem po pitanju dolaska do njega. Mnogo bodybuildera misli kako je na njima da u oba slučaja treniraju, jedu i spavaju, ali ni dan danas ne postoje sportski klubovi koji će im to kao takvi platiti. Real, Chelsea, Barcelona, Milan, nemaju bilderske podružnice; takve stportaše uglavnom pomažu sponzorske donacije i slični oblici pomoći koji svoju bazu imaju u uspješnosti kompanija koje ih izdvajaju.
 
2. "Ne moraš biti bogat i lijep; samo budi dobar i pokloni mi cvijet"
 
Pjevala je zgodna Tajči 1990. na Euroviziji! Nama je iz tih stihova jako bitan sentiment. Kada ulazimo u suradnju s određenim sportašem, činimo to jer želimo surađivati s osobom koja će biti više od lijepe slike i/ili iluzije bogatstva + glamura. 
 
Da želimo plakat, oglas u novinama ili reklamu između klipova afričkih šljiva i uskršnjih šunki, platili bi ju! Nama, i to je nešto iza čega čvrsto stojimo, treba opipljiva karizmatična osoba koja ima određeni pozitivan utjecaj na publiku, tj. ciljanu skupinu kojoj se Proteka obraća. Tehnički dio tu igra ulogu. Lajk, share, subscribe i ostala svita svakako nas mogu pogurati prema ili od dogovora, ali ne gubimo iz vida da pregovaramo s osobom koja nam mora biti kompaktna, cjelovita i aktivna. Kao Proteka, imamo određeni impakt, no sponzorstva sklapamo BAŠ ZATO što uviđamo koliki je utjecaj vjerodostojnih i aktivnih pojedinaca koji srcem pristupaju ovoj branši. Njihove riječi slušaju fanovi, kupci - baš kao i kompanije.
 
Antonio Furić za nas nije samo ime iza kojeg možemo staviti plakat s gainerom. On je naš dugogodišnji partner s kojim surađujemo, čije mišljenje o proizvodima i akcijama duboko poštujemo. Stjepan Ursa nije netko koga ćemo nasilno pripitomiti (ruku na srce, vjerojatno bi nam trebalo "tisuću momaka" za to.) i staviti ga pred kameru s nizom uvježbanih rečenica o aminokiselinama. Baš zato što je svoj čovjek sa svojim idejama, toliko nam znači. Tako je za sve u našem timu.
 
Ukratko, sponzoriramo sportaše jer i mi sami vjerujemo u njihov doprinos te pozitivan utjecaj prema ciljevima potrošača, kompanije i bodybuildinga. Sportaš čija riječ ima težinu, šaljivost, zanimljivost i važnost, uvijek će nam biti ispred mogućnosti sirovog oglasa. 
 
3. Tko je koga nazvao?
 
Ima nešto u početku svakog razgovora, ponajprije činjenica tko ga je zapravo započeo?
 
Ako vas kontaktiramo mi, imamo ponudu za vas! Razmišljali smo, pratili vaš rad, dopali ste nam se i spremni smo sjesti na stol te razgovarati o moru mogućnosti pred nama. Ovu opciju uvijek preferiramo prilikom uređivanja poslovnih odnosa s mogućim partnerima. Vjerujte nam, aktivno pratimo branšu. Ok, zvuči malo zlosutno, no kužimo poantu jel...Volimo svoju okolinu, rado gledamo što se zbiva - eto sad zvuči malo manje KGBovski.
 
Naravno, nismo svemogući, niti sve možemo vidjeti i zapazit. Vrlo je lako moguće da se netko ili nešto dobro prošulja ispod radara. Zato smo uvijek tu ako se Vi nama želite javiti oko sponzorstva. Stoga stiže par stavki o kojima treba razmisliti:
 
a) kredibilitet - osvojio sam X, natjecao se na Y, imam Z pratitelja, prodajno savjetujem Q ljudi, imam N klijenata. Nešto od navedenog dat će nam sliku o tome tko se javlja.
 
b) aktivnost - snimam X videa u Y vremena, svakih Z dana postam Q objava. 
Ovako možemo znati vaš tempo rada i uskladiti ga s našim preferencijama. Proteka će svakako htjeti napraviit određena snimanja i projekte s tobom, no računamo na samostalne aktivnosti i sposobnost promocije koju ne treba opetovano poticati i/ili na silu potezati.
 
c) osobna filozofija - Obraćam se skupini ljudi X iz razloga Y i uglavnom pričam o Z temi. Ove informacije tematski nam pomažu u zajedničkoj kreaciji strategije.
 
d) utjecaj na promociju - metodom X, aktivnost Y i idejom Z mogu utjecati na promociju vaših proizvoda. Specifičnost s vaše strane iznimno se cijeni.
 
f) utjecaj na promet/prodaju -  metodom X, aktivnost Y i idejom Z mogu utjecati na bolju prodaju i plasman vaših proizvoda. Također, što bolje znati objasniti, tim smo sretniji.
 
Ali čekaj, ne bi smo li mi kao Proteka trebali određivati ove stvari i imati odgovore na njih? Da, bi, i vjerujte, imamo :). Međutim, čvrsto vjerujemo u dvosmjernu komunikaciju i svoje suradnike vrednujemo prije svega kao ambiciozne pojednice. Imajući to u vidu, želimo čuti i njihovu stranu priče vezanu za ove parametre. Nismo vojska, nije sve u naredbama.
 
Želimo ugodan dijalog i dobro definiranu suradnju. Baš zato jasno postavljamo kategorije koje su nam bitne za razgovor, kako bi mu obje strane mogle smisleno pristupiti.
 
Nadamo se da je ovaj članak bio razumljiv i koristan, a obećavamo da ćemo u budućnosti pisati još ovakvih tekstova baš s ciljem bolje komunikacije sa svim našim pratiteljima, kupcima, klijentima, prijateljima i ostatkom ekipe.
 
Do Čitanja, 
Luka Kuhar
Da bi mogao komentirati moraš se registrirati,
ako već imaš račun prijavi se! Registracija | Prijava

LukaKuhar

04.04.2018 u 19:01:37

Bok Ana, Na taj dio pokušali smo ukazati u prvim paragrafima teksta. Naime, Proteka nije neka vrsta institucije koja kategorizira i odlučuje o uspješnosti sportaša kao sportaša, već traži balans između sportskog i popularnog s naglaskom na krajnju isplativost suradnje za obje strane. Tko god bira ovaj sport kao način života ima naš dubok naklon i respekt. Dapače, imamo dugogodišnju praksu suradnje s nekim od najboljih natjecatelja/ica iz ove zemlje. Međutim sama činjenica da je netko tome podredio sve ne kvalificira ga nužno za ovu vrstu poslovne suradnje. Kao što ni hobistički pristup automatski nekoga ne diskvalificira :) Hvala ti na komentiranju :)



Ana Feldvari

04.04.2018 u 18:31:33

Super..jedino me buni to da ako nemamo dosta pratitelja ustvari se ne smatramo dosta dobro kvalificiranim sportasem za dobivanje sponzorstva?a mozda se i varam..jer ima nas kojima je to nacin zivota a ne samo hobi..A vama svake pohvale za davanje sponzorstva!!


PREPORUČUJEMO