Košarica Narudžba

Trening Poučak #3 - Bitna je i tehnika

08.01.2017
Luka Kuhar
Nisu važne samo težine, ima nešto i u tehnici. Zna to svaki bodybuilding entuzijast, a treneri i ozbiljni bilderi najbolje razumiju taj segment bodybuildinga. Tehnika je riječ koju često rabimo, ali razumijemo li je zapravo?
Svatko je od nas, ili barem velika većina, zgriješio u teretani zbog vlastito ega. Osobno, prvi ću priznati da sam, pogotovo u ranim danima, imao želju dizati što veće težine. Nije me baš puno brinulo hoće li ta težina ići glatko, spretno i sigurno, ili će izgledati kao da se borim za goli život. Dokle god je podignuto, pobijedio sam. Zar ne?
 
Vrlo, vrlo krivo. Reći ću vam to ja, moja kičma, noge, ruke, prsa, leđa, ramena itd...
 
Podizanje tereta u bodybuildingu mora biti, prije svega ostalog, pametno i sigurno. Uzmimo za primjer jednostavnu vježbu ekstenzije kvadricepsa. Kilaža neka bude svega tridesetak kilograma. Krećemo od najniže točke, prolazimo kroz pokret dišući i dolazimo do potpune ekstenzije uz stisak aktiviranog mišića, zatim polako opuštamo noge i vraćamo ih otprilike na sedamdeset posto duljine negativne strane pokreta. Isti rad ponavljamo nekoliko puta i tako smo trenirali kvadriceps.
 
S druge strane možemo si zamisliti da smo Roberto Carlos ili Torsten Frings i da nam se u svakoj nozi krije jedna eksplozivna naprava. Namjestiti kilažu kojom se hoćemo pohvaliti i mahati nogom silovito kao da želimo poslati loptu u gol. Ne marimo za opseg pokreta, niti za osjet kvadricepsa - mislimo si da radi kako treba pošto je neugodno i boli. Bučiti ćemo tako mlatarajući nogama i slavodobitno si umisliti da smo trenirali.
 
Dobra tehnika izvući će mnogo koristi od male težine. Pa onda kasnije mnogo koristi i od velikih težina. Loša tehnika izvući se neku korist od određene težine i predstavljati visoki rizik za zdravlje povećavanjem opterećenja. Možda vam jednom prođu savijena leđa na deadliftu sa šipkom, ali natovarite li na nju 150-200 kilograma, htjet će te da tehnika bude oličenje pravilnosti. Ili bi mogli trajno naštetiti sebi.
 
Postoji li onda univerzalna tehnika? Odgovor je da, ali uz apostrof. Uz svaku vježbu postoje smjernice koje će vas tehnički usavršiti pri njenoj izvedbi. Uz biceps pregib laktove želimo držati mirno uz tijelo, bez pomicanja. Tijekom veslanja u pretklonu obratit ćemo pažnju na snažan hvat, spajanje lopatica i pridignuta prsa. 
 
Svaka vježba ima pravilan način izvedbe, ali - svako tijelo ima svoj specifičan zahtjev. Nećemo reći da svi moramo raditi čučanj na identičan način. Neki od nas imaju duže udove, drugi kraće. Pokret, a samim time i optimizacija istog, nisu isti kod jednih i drugih. 
 
Tehniku usavršavamo znajući pravilan način za izvedbu vježbe i primjenjujući ga na vlastitome tijelu. 
 
Do Čitanja,
Luka Kuhar
Da bi mogao komentirati moraš se registrirati,
ako već imaš račun prijavi se! Registracija | Prijava

PREPORUČUJEMO