Košarica Narudžba

5 razloga zašto ti je propala definicija

09.06.2011
M. Šimović
Planovi da smršaviš su ti propali? Krivi su ti krivi omjeri makronutrijenata, unešene kalorije, tajming, suplementi i niskokalorični kolači koje si jeo! Ali, ipak si možda kriv sam ti? Mršavljenje ti nije uspjelo zbog tvojih sabotirajućih

mentalnih navika.

Pogledajmo neke od najčešćih, često iznenađujućih, razloga zašto pokušaji skidanja masnog tkiva propadnu i naravno pokušajmo to izbijeći.

Razlog 1: uz sam proces mršavljenja vežeš negativnosti

Napravi dva popisa. Jedan koji stavlja u prvi plan pozitivne stvari kod mršavljenja i jedan koji stavlja negativne. Koji te više vuče? 

Dok ne pobjedi lista sa pozitivnim stvarima, mršavljenje nikad neće uspjeti!

Ovisnost o drogama radi na isti način. Zašto ljudi ostaju ovisnici o drogama? Zato što uživanje u drogama nadvladava bol odustanka. Ostat ćeš ovisnik (o drogama, o junk food-u itd.) dok god bol ovisništva ne počne biti jača od boli prestanka loših navika.

Pobjednicima dijeta znači poboljšanje, postignuće, pobjeda. Kod njih to daleko prevaguje žudnje za hranom i poneke socijalne neugodnosti. Mršavljenje, prema njima, nije samo nešto što generira negativne misli. To je alat uspjeha. To je ono šta oni rade i šta oni jesu.

Ako hoćete pobijediti u mršavljenju, morate asocirati zadovoljstvo sa mršavljenjem - zadovoljstvo gubljenja masti, dobivanja mišića, privlačnosti suprotnom spolu, dobivanja natjecanja. Kada zadovoljstvo nadvlada bol, neće više biti problema u glavi.

Ponekad opet pogledaj svoju listu pozitivnih i negativnih stvari oko mršavljenja, pogotovo ako osjetiš da te vuče "mračna strana".

Strategija u akciji: Kad mi ljudi koje treniram kažu da se bore sa dijetom pitam ih da mi kažu razlog zbog kojeg su počeli mršaviti. Što ih je motiviralo kad su počinjali?

Počeli su mršaviti s razlogom i većinom je podsjetnik na taj razlog dovoljan da se opet vrate na pravi put.

Vrlo je jednostavno, ili to želiš ili ne.

 

Razlog 2: analiza ti je u paralizi

Viđam to na forumima često - momci pokušavaju osmisliti savršenu dijetu, tako da se sve posloži (čak i zvijezde) tako da skinu masno tkivo dok simultano nanose čistu mišićnu masu.

Uzimaju aspekte cikliranja ugljikohidrata, dodaju malo keto dijete i možda malo Jenny Craig...i vrlo brzo imaju hrpu ničega.

Važna obavijest: nema savršene dijete! Nikad je neće ni biti. Ono što dobro radi ovaj tjedan za vas sigurno neće raditi drugi tjedan. Zato, radije nego da trošite energiju na "savršenstvo", krenite raditi i pustite da se kockice slože same od sebe.

Da, naravno da trebate razuman plan, ali nemojte ga pretvoriti u neki ogromni projekt koji će vas spriječiti da uopće krenete.

Budite pametni oko svoje dijete, ali nemojte previše razmišljati. Nešto što možete jednostavnije složiti, toga ćete se moći držati na duže staze. Dosljednost na duže staze = uspjeh!

Strategija u akciji: klijenti mi često dolaze sa hibridnim, kompliciranim planovima mršavljenja i suplementacije koji se sastoje od 90% sranja i 10% osnova mršavljenja.

Tada ja mijenjam omjer u 90% osnova i 10% "specijalnih dodataka" dijeti i oni iznenada kreću prema svom cilju.

Koji je tvoj omjer?

Razlog 3: očekuješ čuda

Potaknut sa reklamama, člancima i prodajnim forama mi kao društvo očekujemo radikalne pomake u minimalnom vremenu. Sve što traje duže od par dana naše strpljnje ne može podnijeti. 

Naravno, postoje dijete koje su brže od drugih, ali za izvanredno tijelo treba par godina da se sagradi. To se ne može izigrati.

Često se zna reći da ljudi precjenjuju ono što mogu postići u godinu dana, a podcjenjuju ono što mogu postići u deset godina. Ovo se može prenjeti na manji nivo - mnogi će pokušati nagurati ono što bi trebalo obaviti u 4 mjeseca u 2 tjedna. 

To tako ne može. Mršavljenje možete forsirati, ali ćete ubrzo naići na probleme sa održavanjem mišićne mase i snage, održavanjem metabolizma na visokom nivo itd.

Shvati odmah na početku da zadatak neće biti lagan i da rezultati neće brzo doći. Što brže to shvatiš, brže ćeš krenuti na posao i brže ćeš biti na svom cilju.

Razlog 4: upao si u krivo društvo i vjerojatno imaš loše navike

Kako se tvoji prijatelji zabavljaju? Da li imaju iste interese kao ti u smislu mišićne mase i gubljenja masnog tkiva? Ili vole visiti po kafićima s pivom u ruci, gledati nogomet uz pizzu i igrati video igrice?

Popiti koje pivo nije greda, ali napiti se tri puta tjedno i spavati do podne i propustiti prva tri obroka u danu znači da si bacio svaku šansu za dobrim izgledom.

Ekipa koju izabereš utjecat će uvelike kako se ponašaš i što radiš. Zato biraj mudro. Ako imaš vršnjake sa sličnim interesima brže ćeš doći do svog cilja.

Strategija u akciji: Imao sam 19 kad sam počeo sa bodybuildingom i svi moj vršnjaci su se opijali.  To je bilo zabavno neko vrijeme, ali sam brzo shvatio da se moram prihvatiti posla ako hoću uspjeti.

Možda sam izgubio neke prijatelje, ali sam stekao nove koji su mi pomogli da budem ono što jesam danas.

Razlog 5: uspoređuješ se s drugima na nekonstruktivan način

Ljudski je uspoređivati se s drugima, ali to će te pojesti ako se ne paziš.

Usporedbe su dobre ako te natjeraju da izađeš iz svoje lijene ugode i uđeš u igru. Ako vidiš tipa u teretani koji ima veće ruke nego ti noge neka ti to bude motivacija da vježbaš i da se pravilno hraniš.

Usporedbe nisu dobre kada se osjećaš neadekvatno kao da nikad nećeš ostvariti svoje ciljeve. Ako vidiš tipa koji je "oderan" i uz to ima zavidnu mišićnu masu nikad nije produktivno misliti: ja nikad neću imati takvu genetiku ili: i ja bih tako izgledao da uzimam steroide i cijeli dan treniram! Odbacite takva razmišljanja ako hoćete stvarne promjene.

Važno je zapamtiti da su uspješni ljudi morali svašta proći da se nađu tamo gdje jesu sada. Morali su pretrpjeti više kušnji i neuspjeha u tom procesu. Najlakše se fokusirati samo na njihov uspjeh, ali vrlo je teško fokusirati se na čitavu priču.

Strategija u akciji: kao natjecatelj lako mi se uplesti u igru uspoređivanja. toliko je nevjerojatnih tijela koja su svjetlosnim godinama ispred mene.

Radije nego da dopustim da me to uspori, razmišljam o tome kako su svi ti momci došli do tog stadija i kako bih ja mogao učiniti isto. Možda su dulje u igri ili koriste bolju dijetu ili bolje treninge?

Zaključak

  • Zaključi zašto ideš na definiciju. Snažan zašto će ti pomoći da dođeš do kako.
  • Nemoj previše komplicirati sam proces. Početi je važnije nego imati savršen plan.
  • Poštuj proces. Imaj strpjenja i shvati da se sjajna tijela ne grade preko noći.
  • Stvori okružje za uspjeh tako što ćeš se okružiti pravim ljudima.
  • Koristi uspoređivanje kao alat, a ne kao hendikep.

Naš život je određen odlukama koje donosimo i kako reagiramo u situacijama koje su pred nama. Budi siguran da su tvoji izbori u skaldu sa tvojim odlukama i ciljevima.

Izvor: t-nation.com

Da bi mogao komentirati moraš se registrirati,
ako već imaš račun prijavi se! Registracija | Prijava

PREPORUČUJEMO